Towarzysze broni - masa pytań.

Awatar użytkownika
Atreyu
Posty: 643
Rejestracja: 25 sty 2011, 15:17

Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: Atreyu » 28 cze 2012, 15:59

Obrazek
Towarzysze broni - Brothers in Arms

Zanim ktoś mi wrzuci tekst: szukaj, albo da link do poradnika Terius'a to uprzedzam że dość dobrze przewertowałem zarówno to forum, jak i oficjalne, jak i wiki z jednym wnioskiem - że trafiam na sprzeczne informacje.

Ok, no to może moje wątpliwości:

1. Opis z gry:
Zwiększa główną specjalizacje, jak i wszystkie umiejętności i atuty całej załogi. Atut jest bardziej efektywny jeśli zostanie połączony z Ulepszoną wentylacją, Dodatkowymi racjami bojowymi, Czekoladą, Skrzynką Coli, lub mocną kawą.

Działa od 100%.

Jak wiadomo - opis w grze jest błędny. Atut nie podnosi nam innych umiejętności i atutów, ale czy aby na pewno?

2. Cytat z oficjalnej wiki:
This perk increases the training level of each crew member's Role/Major Qualification by 5%. It also improves the Repair, Firefighting, and Camouflage skills by 5%. It does not affect role-specific skills, nor any perks (in-game description is incorrect). There is no benefit whatsoever unless all of the crew have this trained to 100%. The perk stays in effect if a crew member is knocked out during battle. The perk is cumulative with Improved Ventilation and skill boosting consumables.

Tutaj mamy potwierdzenie tego co napisałem wyżej + ciekawą informację. Perk podnosi o 5% umiejętność camo, repair i firefighting. Trzy dawne skille dodatkowe.

Tu jedno z moich pytań: Czy wszystkim, podnosi wszystkie te umiejętności z wartości bazowych, czy muszą mieć je wyuczone choćby na 1%? Nie da się tego prosto w grze sprawdzić, bo nawet z BiA i ww. skillami, nie pisze nic że dodaje +5 pkt procentowych do nich.

3. Jak myślicie: czy w przyszłości poprawią opis...czy działanie, żeby było zgodne z obecnym opisem?

4. Jak powszechnie wiadomo - żeby skill działał, muszą go mieć wszyscy załoganci na 100%. To nie podlega wątpliwości. Wątpliwości podlega natomiast to czy skill działa kiedy członek naszej załogi jest ranny [pomarańcz], lub ranny tymczasowo na tyle że "nie działa" [czerwony].

Za poradnikiem Teriusa:
-Towarzysze Broni - Perk
Jeśli wszyscy załoganci mają tego perka, dostają bonus do wszystkich umiejętności. Perk przestaje działać, gdy któryś z załogantów zostanie ranny. Dodaje 5% wszystkim członkom załogi (coś jak wentylacja).

Przy czym na officialu, znalazłem informacje że perk działa nawet po tym jak załogant jest ranny i że były w związku z tym zmiany w którymś patchu. Jak z tym jest?

5. O ile mi wiadomo, +5% do umiejętności załogi daje..."aż" ~2,2% lepszej wydajności na czołgu, nie 5% jak to myśli większość początkujących.

Pozdrawiam.
ObrazekScout - [SPT] TOP2000/EU Serwer
Medale zwiadowcy - 267 // Kamikaze - 85.
Asy: E75, VK28, VK16, PZIV, JPZIV, T-25, VK30P, GWP, D.MAX.


W związku z błędnymi decyzjami moderatorów i "standardami" panującymi tutaj przeniosłem się na Oficjalne Forum Gry.
-> World of Warships - walcz na morzu!
Awatar użytkownika
yamato-i
Posty: 302
Rejestracja: 16 kwie 2012, 6:42

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: yamato-i » 28 cze 2012, 18:03

Czyli perk o kant d.. można potłuc? Strata czasu, lepiej coś innnego?
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Ryan
Posty: 97
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:34

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: Ryan » 29 cze 2012, 7:19

@Atreyu - fajnie że poruszyłeś ten temat bo faktycznie, co ten perk tak naprawdę daje, chyba do końca nie wiadomo. Ja go mam na E-75, i cały czas myślę że daje +5% jak wentylacja o czym pisał Terius. Po jego założeniu "poczułem" różnicę na plus. Przynajmniej takie miałem wrażenie.
Walczmy z chamstwem i cwaniactwem !!! Forumowym "elitarnym" wazeliniarzom i klakierom mówimy stanowcze NIE !!!
Nasz cel to: Kultura wypowiedzi i swoboda w dyskusji.
Awatar użytkownika
xSACHARAx
Posty: 136
Rejestracja: 19 sie 2011, 7:30

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: xSACHARAx » 29 cze 2012, 8:01

Ja osobiście uważam, że BiA to świetna umiejętność (ja również czuje różnicę ;) ) wiadomo 2,2% to nie dużo, ale nieraz te 0,2sek szybciej załadowany pocisk ratuje mi tyłek :D, co do rannych załogantów to nie zauważyłem aby przeładowanie działa się zwiększało (a patrzyłem uważnie :shock: ) co do martwych to muszę sprawdzić.
Obrazek
Awatar użytkownika
yamato-i
Posty: 302
Rejestracja: 16 kwie 2012, 6:42

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: yamato-i » 29 cze 2012, 18:56

Ja wybrałem ten perk jako pierwszy na KT i po przeczytaniu tego tematu zaniepokoiłem się, że nie tędy droga. Ale jak na razie załoga z tym perkiem, z bitwy na bitwę spisuje się coraz lepiej. Może i procentowo te 2% z kawałkiem nie jest dużo ale w praktyce sprawuje się jak po założeniu wentyli. Załoga wydaje się bardziej gramotna.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Atreyu
Posty: 643
Rejestracja: 25 sty 2011, 15:17

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: Atreyu » 29 cze 2012, 20:07

Ryan pisze:i cały czas myślę że daje +5% jak wentylacja o czym pisał Terius.

Nie no, oczywiście, daje +5% do umiejętności, ale chodzi tu o lepsze wykorzystanie sprzętu, np silnika: o końcowy wynik. Przyśpieszenie, jest wypadkową i silnika i kierowcy [dlatego uszkodzenie i silnika i kierowcy, ostro zwalnia pojazd]. Trudno mi to wytłumaczyć, nie pamiętam dokładnych danych, ale wobec wszelkiej mojej wiedzy wspomniany wcześniej kierowca z 50% skilla, nie będzie korzystał równo aż z 50% [tylko więcej] mocy silnika, to się jakoś inaczej przeliczało. 1% umiejętności to nie o 1% lepsze celowanie, przyśpieszenie itd.

Albo inaczej, 1 pojazd:
- silnik 1000HP, kierowca 50%.
- silnik 500HP, kierowca 100%.
Wg teorii, efekt powinien być taki sam, ale faktycznie ten pierwszy będzie ruszał szybciej.

Oczywiście skill jak najbardziej polecam. Mam go na wszystkim co jeździ, z tym że dawałem je podczas zmiany, a wszędzie przynajmniej te 2 skille miałem. Nawet gdyby było to ~2.2%, to jest to ~2,2% i do zasięgu widzenia i do przyśpieszenia i do zasięgu radia i do szybkości celowania - więc nie jest tak źle, biorąc pod uwagę że osobne umiejętności np. Zwiad [+2% zasięgu widzenia], dodają też raczej małe wartości przekładające się na efektywność.

PS: Poszperałem i okazało się że wiedziałem że dzwonią, tylko nie wiedziałem w jakim kościele :

Easy example
The entire crew of your stock Leichttraktor is at 50% primary skill level. What is your view range?

The garage stat shown for view range is 262m
Note that actual view range is 262.5m, but the decimals are not shown in game, so your calculations will unfortunately never be quite exact. The following examples are based on the values actually available to you.
Responsible for view range is the commander. He has an effective skill level of 50%.
View range is a progressive stat. Thus we calculate 262m / 0.875 * (0.00375 * 50 + 0.5).
We obtain as a result your effective view range of 206m.

Pogrubiłem łopatologicznie co trzeba, żeby Ci co nawet nie znają angielskiego zrozumieli.
Skoro 50% sklilla, to nie 50% wykorzystania parametru czołgu, to:
+5% skilla, to nie +5% wykorzystania parametru czołgu - na przykładzie optyki. ;)

Źródło: http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mec ... crew_skill
ObrazekScout - [SPT] TOP2000/EU Serwer
Medale zwiadowcy - 267 // Kamikaze - 85.
Asy: E75, VK28, VK16, PZIV, JPZIV, T-25, VK30P, GWP, D.MAX.


W związku z błędnymi decyzjami moderatorów i "standardami" panującymi tutaj przeniosłem się na Oficjalne Forum Gry.
Awatar użytkownika
vdr
Posty: 211
Rejestracja: 10 gru 2011, 22:52

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: vdr » 02 lip 2012, 22:32

Przy rannym członku załogi towarzysze broni nie działają. Doskonale widać to w celownikach z dokładnym czasem przeładowania.

Czy warto inwestować w tą umiejętność? Wg mnie warto ale w mądry sposób, czyli:

- jako pierwszy skill wybieramy naprawę dla wszystkich i czekamy aż nabijemy ją na 100%
- jako drugi skill wybieramy cokolwiek i czekamy aż wejdzie około 40-50%
- resetujemy skille i wybieramy na pierwszy skill towarzyszy broni, a na drugi naprawę

Dlaczego tak, a nie od razu towarzyszy broni?

Bo dzięki temu nie jeździmy przez cały okres szkolenia tego skilla bez jakichkolwiek umiejętności. Niestety perk towarzysze broni działa dopiero przy 100% wyszkolenia, czyli przez cały okres jego szkolenia nie mamy z niego żadnych korzyści. Co innego naprawa, która działa zawsze, niezależnie od poziomu wyszkolenia (wiadomo, że im więcej procent tym szybciej się naprawia).

Wg mnie warto stracić te kilka procent na reset umiejętności niż jeździć kilkadziesiąt czy kilkaset bitew bez naprawy.
Awatar użytkownika
yamato-i
Posty: 302
Rejestracja: 16 kwie 2012, 6:42

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: yamato-i » 03 lip 2012, 3:31

Dobrze wiedzieć, zastosuję tą metodę przy następnej zabawce.
Obrazek

Obrazek
Splott
Posty: 160
Rejestracja: 26 gru 2011, 17:48

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: Splott » 04 lip 2012, 16:56

Moja opinia jest taka, jesli Towarzysze to tylko w polaczeniu z wentylacja. To samo dziala w druga strone - jesli wentylacja to tylko w polaczeniu z towarzyszami. Dopiero wtedy mozna odczuc na wlasnej skorze. Przekonalem sie o tym w E-75 w 0.7.3 patchu, gdy celnosc 128 pozostawiala wiele do zyczenia (przy skupionym na maxa celowniku). Wkurzylem sie tym i przerobilem od nowa zaloge, dajac im towarzyszy, a reszte expa na naprawde + kupilem wentylacje. Wtedy juz mozna bylo grac, 128 nie robila juz takich jaj. Sami towarzysze lub sama wentylacja gowno daje. (2.2% okolo)
Awatar użytkownika
Atreyu
Posty: 643
Rejestracja: 25 sty 2011, 15:17

Re: Towarzysze broni - masa pytań.

Postautor: Atreyu » 04 lip 2012, 17:26

Razem dają +/- 5%...
ObrazekScout - [SPT] TOP2000/EU Serwer
Medale zwiadowcy - 267 // Kamikaze - 85.
Asy: E75, VK28, VK16, PZIV, JPZIV, T-25, VK30P, GWP, D.MAX.


W związku z błędnymi decyzjami moderatorów i "standardami" panującymi tutaj przeniosłem się na Oficjalne Forum Gry.

Wróć do „Ogólny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości