Projekt 7TP.

Awatar użytkownika
exmax
Posty: 229
Rejestracja: 17 maja 2011, 13:14

Re: Projekt 7TP.

Postautor: exmax » 29 gru 2011, 23:06

Skad takie rewelacje? Przecie 25TP nie bylo w produkcji.
Kto pyta, nie błądzi.
-> World of Warships - walcz na morzu!
michal321
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2011, 21:56

Re: Projekt 7TP.

Postautor: michal321 » 29 gru 2011, 23:08

Dane tech pojazdu 14TP
Pancerz:50/35/?
Armata:wz. 37 Bofors L/45 37 mm
Waga:14T
Prędkość:50km/h Moc silnika 300km
Załoga:4
michal321
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2011, 21:56

Re: Projekt 7TP.

Postautor: michal321 » 29 gru 2011, 23:09

Mam swoje źródlła inne maszyny dodam jutro


+1
Crazied
Awatar użytkownika
exmax
Posty: 229
Rejestracja: 17 maja 2011, 13:14

Re: Projekt 7TP.

Postautor: exmax » 29 gru 2011, 23:11

Panie michale321 widac, ze nie czytales regulaminu... A tam pisze, ze pisanie postu pod postem jest karane warnem.
Kto pyta, nie błądzi.
michal321
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2011, 21:56

Re: Projekt 7TP.

Postautor: michal321 » 29 gru 2011, 23:14

To tu jest jakiś regulamin.


+1
Crazied
Awatar użytkownika
exmax
Posty: 229
Rejestracja: 17 maja 2011, 13:14

Re: Projekt 7TP.

Postautor: exmax » 29 gru 2011, 23:16

EH
Tak jest, na samej gorze forum na stronie glownej...
Kto pyta, nie błądzi.
Militis
Posty: 184
Rejestracja: 17 lip 2011, 10:02

Re: Projekt 7TP.

Postautor: Militis » 29 gru 2011, 23:28

Witam.

Warto też wstawić 10TP (całkowicie polski - taki niby BT-7) i Renault NC 27 (francuski, ale odkupiony przez Polaków). To ten drugi: http://www.chars-francais.net/new/image ... nc1_01.jpg

Ostatecznie jako czołg premium R-35 z działem od 7TP - prowadzono prace badawcze nad takim pojazdem.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
ELLA
Posty: 108
Rejestracja: 19 maja 2011, 19:09

Re: Projekt 7TP.

Postautor: ELLA » 29 gru 2011, 23:53

Czołg lekki 10TP ( (Lekki czołg gąsienicowo-kołowy,czołg pościgowy)
Głównymi projektantami czołgu 10 TP byli inż. Jan Łapusewski, inż. Stefan Ołdakowski, inż. Mieczysław Staszewski, inż. Kazimierz Hejnowicz i technolog Jerzy Napiórkowski. Całym projektem od początku prac projektowych (10 marca 1935 roku) osobiście kierował szef Wydziału Projektów i Konstrukcji Biura Badań Technicznych Broni Pancernych major Rudolf Gundlach.
Załoga - 4 osoby
Ciężar – 12,8 t
Wymiary
długość: 5,4 m
szerokość: 2,55 m
wysokość: 2,2 m
prześwit: 40 cm
nacisk jednostkowy: ok. 0,47 kg/cm2;
Napęd - silnik gaźnikowy American la France, 12-cylindrowy, o poj. 12358 cm³, 4-suwowy, chłodzony cieczą, o mocy 240 KM przy 2800 obr/min.
Uzbrojenie
1 armata kalibru 37mm wz.37 (80 naboi)
2 karabiny maszynowe wz.30 kalibru 7,92 mm (4500 naboi)
Pancerz:
kadłub: przód 20 mm, boki 20 mm, tył 20 mm, strop 8 mm, dno 8 mm
wieża: przód, boki i tył 16 mm, strop 16 mm
Prędkość maksymalna - 56 km/h na drodze na gąsienicach i 75 km/h na drodze na kołach
Zasięg - szosa 210 km, teren 130 km
Pokonywane wzniesienia - do 37 stopni;
Pokonywane brody – do 1 m ;
Pokonywane rowy - o szerokości do 2,2 m
Paliwo - benzyna
Zużycie paliwa – 110 l na 100 km po drodze
Moc jednostkowa: 16,4 KM/t

Projekty czołgów średnich:
1 Projekt BBTBPanc miał być czołgiem trzywieżowym, o masie 23 tony. Projekt przewidywał 3 wieże w czołgu. Wieżę główną z działem 65 - 75 mm ( wg p. Magnuskiego z armatą plot Boforsa i moździerzem 81 mm) i jednym ckm oraz dwie wieże osadzone z przodu pojazdu, każda z 1 ckmem. Załoga w tym projekcie miała wynosić 7 osób, prędkość czołgu do 40km/h, pancerz do 50mm. Jednostkę napędową miał stanowić potężny silnik 500 KM lub 2 silniki 300 KM każdy.
2 Projekt KSUS I Wariant I projektu KSUS zakładał identyczny schemat budowy jak w projekcie BBTBPanc. Jak wykazują zachowane rysunki miał być wyposażony w armatę 75 mm Schneider wz.1897. Ponieważ dział 75 mm w Polsce nie produkowano (choć planowano) wydaje się ona najlepszym wyborem. W wariancie I zakładano silnik o mocy 320 KM. Załogę stanowiło 6 osób.
3 Projekt KSUS II Wariant II projektu KSUS zakładał także układ trzywieżowy. Miał on nieco niższą tylną część nadwozia. Napędzać go miała bardzo duża jednostka napędowa składajaca się z dwóch silników o mocy 300 KM każdy. Masę czołgu zakładano na 25 t. Po drodze czołg miał osiągać 45 km/h, a w terenie 25 km/h. Pancerz, jak we wcześniejszych projektach wynosić miał 50 mm. Uzbrojenie to ponownie 3 k.m. i armata 75 mm wz.97. Załogę stanowiło 6 osób. Obie wersje miały być napędzane silnikami benzynowymi.

Kolejna ciekawostka :lol:
Czołg pływający PZInż 130 (był to rozpoznawczy lekki czołg pływający)
Załoga - 2 osoby
Ciężar – 3,92 t
Wymiary
- długość: 4,22 m
- szerokość: 2,08 m
- wysokość: 1,88 m
- prześwit: 32 cm
- nacisk jednostkowy: ok. 0,35 kg/cm2;
Napęd - silnik wysokoprężny PZInż-425, 8-cylindrowy, o poj. 3880 cm³, 4-suwowy, chłodzony cieczą, o mocy 95 KM przy 3600 obr/min.
Uzbrojenie projektowane:
- Nkm (działko automatyczne) kalibru 20 mm wz.38 FK-A (200 naboi) lub
- karabin maszynowy wz.30 kalibru 7,92 mm (2500 naboi)
Pancerz:
- kadłub: przód 8 mm, boki 8 mm, tył 6-8 mm, strop 4-7 mm, dno 4-7 mm
- wieża: przód, boki i tył 8mm, strop 8 mm
Prędkość maksymalna - 60 km/h na drodze, 7-8 km/h w wodzie
Zasięg - szosa 360 km, teren 242 km
Pokonywane wzniesienia - do 38 stopni;
Pokonywane rowy - o szerokości do 1,8 m
Paliwo - benzyna
Zużycie paliwa – 58-66 l na 100 km po drodze
Moc jednostkowa: 24,2 KM/t

Na uzbrojeniu w armii Polskiej we wrześniu 1939 było także 38 czołgów zwanych potocznie
"Vickers" lub "Vickers E".
Załoga: 3 osoby
Masa jw. : 7350 kg (bojowa)
Masa dw. : 7200 kg (bojowa)
Długość całkowita: 488 cm
Długość bez tłumika i błotników: 456 cm
Wysokość jw: 216 cm
Wysokość dw: 208 cm
Szerokość: 241 cm
Szerokość gąsienicy: 23 cm
Rozstaw środków gąsienic: 229 cm
Długość oporowa gąsienicy: 270 cm
Maksymalna prędkość po drodze: 35 km/h
Zasięg po drodze / w terenie: 160 / 90 km
Głębokość brodu: 90 cm
Pokonywanie wzniesień: 37°
Pokonywanie rowów (szerokość): 180-185 cm
Pokonywanie ścian (wysokość): 76 cm
Stosunek masa/moc: 12,8 KM/t
Nacisk jednostkowy: 0,48 kg/cm²
Zużycie paliwa (droga - teren): 110 - 200 litrów/100 km
Napęd: silnik gaźnikowy, 4 - suwowy, 4 - cylindrowy "bokser" o pojemności 6667cm3 i mocy 92KM przy 2200 obr./min, chłodzony powietrzem
Paliwo: benzyna
Pojemność zbiorników: 182 l
Zużycie: 115l/100km po drodze.
Moc jednostkowa: do 12,8KM/t
Promień skrętu: 13m
Łączność: zewnętrzna - tarcze sygnalizacyjne systemu kpt. Słupskiego, wewnętrzna - w niektórych pojazdach laryngofon
Niemieckie : Stug III,E-50M,Indien,E-100,Lowek,Jagdtiger,,odkryta Mysza
Sowieckie: IS-7,ST-1,Su-101,T-62A,Obiekt 704,
USA: M18 Hellcat,T110E4,T95,M103
plus(TARTOISE) :)
http://szkodnicyworldoftanks.blogspot.com
Obrazek
Awatar użytkownika
Bunduk
Posty: 1716
Rejestracja: 22 lis 2010, 15:13

Re: Projekt 7TP.

Postautor: Bunduk » 30 gru 2011, 0:05

Ładne nawet, Ardzie ale widać, że to amatorka ^^
michal321
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2011, 21:56

Re: Projekt 7TP.

Postautor: michal321 » 30 gru 2011, 8:08

Chciałbym zaproponować drzewko Polski technologiczne.
TKS
4TP 10TP PZInz130 TKD
7TP 14TP TKW II TKS-D
9TP Vickers 6T PLz160
25TP

Wróć do „Czołgi”