Tiger I

sebus181
Posty: 17
Rejestracja: 17 mar 2011, 12:47

Tiger I

Postautor: sebus181 » 06 kwie 2011, 21:26

Aktualizowane dla: Patch 0.7.1.

Nazwa: PzKpfw VI Tiger
Tier: VII
Typ: Czołg ciężki
Koszt odblokowania: Przykładowo 25 120xp od TigeraP. Sumarycznie 134 780 od I tieru. Do Tygrysa można dojść wieloma drogami. Zalecam analizę drzewka i takie dobranie czołgów, aby każdemu grało się przyjemnie.
Koszt zakupu: 1 256 700 kredytów
Punkty uszkodzeń: 1350/1450hp

Obrazek
Obrazek

Pancerz:
Obrazek
Obrazek
Niestety wbrew naszym wyobrażeniom o potędze Tygrysa jego pancerz nie zachwyca. Mimo, że historycznie był bardzo ciężkim przeciwnikiem w World Of Tanks da się go przebić z większości dział powyżej tieru IV. Nie pozostajemy jednak zupełnie bez ochrony. Umiejętne ustawianie (przodem pod lekkim ukosem) i sporo punktów uszkodzeń niejednokrotnie potrafią uratować skórę i jemu i nam. Przedni pancerz ma 100mm, ale bezpośrednie trafienie sprawia problem nawet niektórym działom VI tieru. Pod warunkiem, że pocisk nie uderzy akurat w jego dolną część lub w jeden z zaznaczonych weakpointów. W boki, a zwłaszcza w tył wchodzi jednak prawie wszystko. Podczas walki musimy maksymalnie wykorzystywać naturalne osłony.
Obie wieże są opancerzone bardzo podobnie, ale Porscheturm częściej zdarza się rykoszetować. Strzelanie w nią nie jest jednak najlepszym pomysłem. Łatwiej przebijemy się celując w kadłub. Warto mimo wszystko zapamiętać wygląd obu wież. Więcej w dziale armaty.

Armaty:
10.5 cm KwK 42 L/28 - armata, którą możemy mieć nawet w PzKpfw IV. Na tym tierze praktycznie bezużyteczna. Penetracja 64mm praktycznie uniemożliwia zadanie jej 350hp uszkodzeń czemukolwiek.
7.5 cm KwK 42 L/70 - armata również znana od PzIV, ale ją można jeszcze warunkowo polecić ze względu na przeciętną skuteczność i bardzo niski koszt amunicji. Penetracja 138mm, uszkodzenia 135hp.
8.8 cm KwK 36 L/56 - działo znane z serii prototypów VK3xxx. Penetracja minimalnie gorsza od 75tki wynosząca 132mm nie powala, ale uszkodzenia rzędu 220hp w razie przebicia rekompensują wyższy koszt pocisków. Polecana na pierwszy montaż.
Powyższe armaty możemy zamontować na pierwszej wieży i dlatego warto zapamiętać jak owa wieża wygląda gdyż widząc wyposażonego weń Tygrysa mamy pewność, że nie ma najlepszego działa, które opisuję poniżej.
8.8 cm KwK 43 L/71 - jedna z najbardziej uniwersalnych armat w całej grze. Wysoka penetracja (203mm), duża ilość zadawanych uszkodzeń (240hp), doskonała celność, stosunkowo niski koszt amunicji i dobra szybkostrzelność jednoznacznie wskazują, w które działo każdy Tiger powinien być wyposażony. Niestety musimy w tym celu odblokować wieżę Porscheturm, a także samą armatę co pochłonie sporą część doświadczenia, którego zdobywanie nie jest proste w stockowej konfiguracji. Pomysł jak sobie z tym poradzić opisuję w dziale Moduły i wyposazenie.

Mobilność:
Mimo tego, że Tiger jest czołgiem ciężkim mobilność jest jego dobrą stroną. Po zmianie silnika na drugi w kolejności Maybach HL 210 P 30 nie odczujemy wielkiej różnicy, ale każdy kolejny jest już dużym krokiem naprzód. Najlepszy silnik umożliwia bardzo szybkie osiągnięcie maksymalnych 30 km/h. Z kolei ulepszone zawieszenie Breitketten znacząco poprawi jego manewrowość. Jako, ze pancerz Tygrysa jest raczej słaby jak na swój tier musimy wykorzystać jego przewagę mobilności. Nie mam tu na myśli kręcenia kółek wokół wroga, ale szybkie manewry pomiędzy osłonami przerywane bolesnymi dla przeciwnika, celnymi strzałami.

Moduły i wyposazenie:
Pierwszym co rzuca się w oczy jest możliwość zamontowania wszystkich modułów na pierwszym zawieszeniu. Patrząc na parametry ulepszonych gąsienic możemy dojść do wniosku, że za wiele one nie dają i można je sobie odpuścić. Owszem możemy ten zakup odłożyć, ale zdecydowanie warto je dokupić jeszcze przed ostatnim silnikiem. Różnicę w manewrowości na pewno odczujemy. Pierwszym naszym zakupem powinna być jednak wieża Porscheturm i działo 8.8 cm KwK 43 L/71. Na takim zestawie gromadzenie xp na pozostałe moduły staje się dużo łatwiejsze, a przede wszystkim przyjemniejsze.
Doświadczenia potrzeba jednak całkiem sporo, ale jest sposób aby nieco ulżyć sobie w męczeniu się jazdą stockowym Tigerem. Moim pomysłem jest dojście do niego od strony TigeraP. Używa on takich samych armat przez co możemy odblokować L/71 właśnie na nim, a jest to łatwiejsze dzięki jego potężnemu przedniemu pancerzowi. Odkrycia wieży w taki sposób nie ominiemy, ale zawsze jest to duży krok do przodu. Osobiście polecam wydać te parę złotych i przelać sobie doświadczenie z innego czołgu, żeby cieszyć się pełnią możliwości Tygrysa już od samego początku.

Specyfika gry:
Tygrys jest czołgiem ciężkim. Musimy o tym pamiętać, gdyż nawet fakt, że w swojej grupie jest maszyną bardzo zwrotną i dynamiczną nie uchroni go przed inwazją czołgów średnich. Sytuację komplikuje też fakt stosunkowo łatwej przebijalności Tigera oraz towarzysząca mu atmosfera legendy Panzerwaffe przez co wielu graczy stawia sobie za cel jego zestrzelenie. Jak już wspomniałem wcześniej musimy wykorzystać osłony naturalne, domy, wraki i inne kryjówki aby skutecznie chronić się przed wrogimi pociskami. W czasie gdy przeciwnicy przeładowują wychylamy się i sprzedajemy im precyzyjnie wymierzone, bolesne strzały. Przydają się też inne czołgi jadące w pierwszej linii i zbierające większość lecących w naszą stronę pocisków. Długa 88tka jest jedną z najcelniejszych armat w grze, więc zabawa w snajpera staje się nie tylko zabawna, ale i skuteczna. Taktyk gry na Tygrysie jest całe mnóstwo. Właściwie każdy gracz wypracowuje sobie swoją własną, a to właśnie niekonwencjonalne myślenie bywa często drogą do zwycięstwa. Tiger na to wszystko pozwala i w dobrych rękach może być naprawdę śmiercionośną bronią.

Zarobki:
Mówi się, że na VII tierze już zaczynamy tracić, a słaby pancerz Tygrysa tylko to ułatwia. Oczywiście na początku jest to możliwe, ale z najlepszym działem i wypracowaną taktyką Tiger może zarobić grubo ponad 30 tys. kredytów i bynajmniej nie jest to rzeczą rzadką. Ogromna ilość graczy trzyma Tygrysa w garażu nie tylko dla jego legendy, ale i dla zarobków płynących z gry czysto dla przyjemności.

Konkurenci z tieru VII:
Poza propzycją Tygrysa od profesora Porsche (doskonały przedni pancerz, identyczne działa, gorsza mobilność) w bitwach tego samego tieru możemy spotkać inne czołgi ciężkie jak IS(nieco lepszy pancerz, niezła mobilność), T29(doskonale opancerzona wieża, silne działa), AMX M4(świetne działa, kiepski pancerz), czołgi średnie Panther(dobrze opancerzone, szybkie i zwrotne), VK3002DB(zbliżony do Pantery), KV-13(dobry pancerz), T-43(dobre działa) i T20(szybkie, zwrotne z dobrymi działami). Wśród niszczycieli należy zwrócić uwagę na JagdPanther(doskonała mobilność, duża siła ognia, rykoszetujący przedni pancerz), SU-152(bardzo silne działa), T25AT(niezła mobilność, przeciętne działa).

Autor: CarmanV8
-> World of Warships - walcz na morzu!
Awatar użytkownika
Crazied
Posty: 2683
Rejestracja: 15 paź 2010, 8:37

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: Crazied » 06 kwie 2011, 21:29

Płaszcz Niewidzialności +3 i Buty Ucieczki.
Miecz Ognia też może być.

Od kiedy tu jest ekwipunek w tej grze?
Po 1 to są podzespoły (odkrywane za doświadczenie).
Po 2 to są moduły dodatkowe (stabilizatory itp.)
Po 3 to było to wałkowane zapewne w temacie o Tygrysie I.
FAQ: viewtopic.php?f=28&t=2178
PROSZĘ WAS HELP FAST PODAJCIE JAKIES NR FONA ALBO GG ALBO SKEJPA ŻEBY TO SZYBKO ZROBIĆ OK
Obrazek
sebus181
Posty: 17
Rejestracja: 17 mar 2011, 12:47

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: sebus181 » 06 kwie 2011, 21:35

ok... to moze doradzisz jaki moduły beda dobre dla Tigera I??
Awatar użytkownika
Crazied
Posty: 2683
Rejestracja: 15 paź 2010, 8:37

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: Crazied » 06 kwie 2011, 21:37

Osobiście uważam, iż ładowanie czegokolwiek do czołgu tieru <8 (nie licząc SPG) to strata kredytów. Od tieru 8 dopiero kupowałem stabilizator i bez niego nie wsiadałem do czołgu.
Ale jak nie masz co z kredytami zrobić, to polecam szybsze przeładowanie, szybsze celowanie i wentylację.
FAQ: viewtopic.php?f=28&t=2178
PROSZĘ WAS HELP FAST PODAJCIE JAKIES NR FONA ALBO GG ALBO SKEJPA ŻEBY TO SZYBKO ZROBIĆ OK
Obrazek
Awatar użytkownika
N1tro
Posty: 96
Rejestracja: 01 gru 2010, 9:03

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: N1tro » 07 kwie 2011, 8:30

Crazied pisze:Osobiście uważam, iż ładowanie czegokolwiek do czołgu tieru <8 (nie licząc SPG) to strata kredytów. Od tieru 8 dopiero kupowałem stabilizator i bez niego nie wsiadałem do czołgu.
Ale jak nie masz co z kredytami zrobić, to polecam szybsze przeładowanie, szybsze celowanie i wentylację.


Popieram kolegę. Ja też ładowałem dodatki dopiero od 8 tieru.
E-75 , E-50 , Panther II, Panther I, T44 ,T54, Gw panther , Vk 4502 ausf a , Is-3, Kv-4 SU-100, SU-152 Bez Premium!!!
Awatar użytkownika
Naginata
Posty: 512
Rejestracja: 30 mar 2011, 17:54

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: Naginata » 07 kwie 2011, 8:33

N1tro pisze:
Crazied pisze:Popieram kolegę. Ja też ładowałem dodatki dopiero od 8 tieru.
A ja tam pakuję do wszystkiego, skoro za darmo kasę dają to czemu niby nie ;P
Obrazek
Jeśli czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że jest to głupie, ale może znaczyć, że ty jesteś.
Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 254
Rejestracja: 15 paź 2010, 13:03

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: Kudlaty » 07 kwie 2011, 9:00

Ja mam wsyzstko odblokowane u Niemcow :) a że gram tylko nimi to bez eventów miałem kaski jak lodu.

Ja polecam Rammera czyli szybsze przeładowanie, klimatyzację i zależy dalej od problemu jaki się ma. Bo jak się pali mozna wrzucić CO2 w zbiorniki, jak psują moduły to skrzynkę, a może ochrona przed odłamkami? Tylko dla mnie bez sensu jest to że rammer kosztuje 500K jak Tygrys może mieć tylko długą 88 powinni zejsc do 300K. Bo stabilizator jest zbędny moim zdaniem bo Tigerem się z reguły strzela z miejsca, bo to czołg zależy jak rzuci 2-3 linii. Bo niestety w grze został maxymalnie zeszmacony, ale i tak gra się przyjemnie.
Garaż niemiecki: VK2801, Panzer IV, Panzer V/IV, Panther II, E-50, VK4502A, E-100, Maus, JTiger, GW Tiger, GW E-type
Garaż rosyjski: T127, T-50, T-44, KV, KV-3, IS-4, IS-7, Object 704, Object 212
Garaż amerykański: T32, T34
Awatar użytkownika
Crazied
Posty: 2683
Rejestracja: 15 paź 2010, 8:37

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: Crazied » 07 kwie 2011, 10:09

Stabilizator można kupować dopiero od 8 tieru. I zapewniam Cię Kudłaty, że się przydaje ;) Chociażby jak snajpisz i obracasz wieżą (KT, VK4502, Maus). Mam go w każdym czołgu od 8 tieru włącznie. A w Panterze 2 to tym bardziej must have ;)
FAQ: viewtopic.php?f=28&t=2178
PROSZĘ WAS HELP FAST PODAJCIE JAKIES NR FONA ALBO GG ALBO SKEJPA ŻEBY TO SZYBKO ZROBIĆ OK
Obrazek
Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 254
Rejestracja: 15 paź 2010, 13:03

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: Kudlaty » 07 kwie 2011, 10:45

Wiesz ja nie mówię że nie stosuję choć w Mausie nie mam i też jest ok zależy od stylu grania :) może źle się wysłowiłem ale chodziło mi tylko o Tigera I :) Pantera I i II to nawet więcej jak wymóg bo fajnie jest jechać 50 na godzinę i coś trafić a on biedny nie nadąża nawet wieżą obracać :)
Garaż niemiecki: VK2801, Panzer IV, Panzer V/IV, Panther II, E-50, VK4502A, E-100, Maus, JTiger, GW Tiger, GW E-type
Garaż rosyjski: T127, T-50, T-44, KV, KV-3, IS-4, IS-7, Object 704, Object 212
Garaż amerykański: T32, T34
Awatar użytkownika
Phrarr
Posty: 238
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:21

Re: Ekwipunek Tiger I jaki??

Postautor: Phrarr » 07 kwie 2011, 11:24

Crazied pisze:Stabilizator można kupować dopiero od 8 tieru. I zapewniam Cię Kudłaty, że się przydaje ;) Chociażby jak snajpisz i obracasz wieżą (KT, VK4502, Maus). Mam go w każdym czołgu od 8 tieru włącznie. A w Panterze 2 to tym bardziej must have ;)


Na maszynki, które mają zarabiać szybsze celowanie warto kupić. Przynajmniej takie jest moje zdanie.
It's my red star

Wróć do „Czołgi niemieckie”