Tiger II

Awatar użytkownika
oleksy00
Posty: 7
Rejestracja: 21 maja 2012, 10:06

Re: Tiger II

Postautor: oleksy00 » 11 sty 2013, 15:52

Oj, nie mogę się zgodzić - na górnej płycie weakspotów nie ma E-75, Tygrysek niestety tak i jest nim jarzmo karabinu które lubi niestety przepuszczać pociski, wieża jak najbardziej zacna z tym, że jak każdy Niemiec i ten posiada duuży właz dowódcy w który wbrew pozorom jest łatwo trafić z odległości nawet 300m, no i górna płyta wieży też jakaś papierowa, a widać ją od przodu troszkę - w to też wchodzą pigułki, lepszą wieże ma IS-3. Tygrysek jest istną primą baleriną jeśli chodzi o zawracanie w miejscu - naprawdę nie umiem pojąć jak tak ciężki czołg może być tak zwrotny! Nie ma praktycznie medów które mogą nas objechać - oczywiście mówię tu o wymaksowanym KTII - Tygrysek obraca się bardzo szybko co pomaga także w "tańcu" kadłuba, który polecam gdy nie mamy jak schować brzuszka a przed nami stoi przeciwnik. Nie należy zapominać, że Tygrysek nie powinien prowadzić natarcia (no, jeśli jest na samej górze to można się pokusić), a wykorzystywać swoje defensywne atuty i wspomagać natarcie troszkę bardziej z tyłu - od tego ma w końcu swoją snajperkę, wtedy można poczuć się bogiem pola bitwy i zobaczyć potęgę pancerza + zaskoczyć się celnością długiej stopiątki..


Co do artylerii i jak się przed nią chować - ocenić gdzie może orientacyjnie stać i kleić się blisko nierówności które stoją na drodze między tobą, a artylerią. Chcesz skutecznie jej unikać? Pograj artylerią, zobaczysz gdzie nie dosięga, a gdzie tak - najlepszy sposób :)
-> World of Warships - walcz na morzu!
Hobberon
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2012, 16:14

Re: Tiger II

Postautor: Hobberon » 11 sty 2013, 16:17

Cóż, nie przesadzałbym z tymi weak spotami u Tiger II. Gniazdo MG faktycznie jest, ale z moich doświadczeń wynika, że pocisk przechodzi tylko wtedy, gdy trafi środkowy otwór gniazda (który jest bardzo mały), a o wiele częściej trafia tylko jego obudowę/obwódkę, wtedy uderzenie rozchodzi się na cały przedni pancerz i albo nie szkodzi nam w ogóle, albo zabiera bardzo mało HP. Co do włazu na wieży to tego aspektu bym też nie wyolbrzymiał. Większe włazy znajdą się u sowieckich czołgów, a w porównaniu z starszymi wieżami niemców ( czyt. Tiger I P i prawie wszystkie Pz od II do IV) ten z Tiger II jest w porządku. Co do przedniej, górnej płyty wieży z Tiger II, to racja, ale dla niższych czołgów takich jak IS3, jest ciężka do trafienia. Poza tym, dobra wieża IS3 mu nie wiele daje, ponieważ jest bardzo łatwy do przebicia z frontu przez przedni pancerz.

Wielkie dzięki za odpowiedz odnośnie mojegu pytania o artylerie !

pozdrawiam
Czym jeżdżę :

Niemcy : pzkpfw III ,pzkpfw IV , pzkpfw III/IV , pzkpfw VI Tiger P, pzkpfw VI B Konigstiger , E75 , Hetzer , StugIII , Ferdinand, Jagdtiger, Jgpz E100, Panther I, E50M
Wszytko Elite

Sowieci :KV1, T-150, KV-3, ST-I

USA : T14

GB : AT8

Francja : AMX AC mle 48
PanWacek
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2012, 11:40

Re: Tiger II

Postautor: PanWacek » 24 sty 2013, 13:36

Bardzo fajny czołg.
Działo ostatnie jest świetne, ono sprawia mi najwięcej radochy w tym czołgu.Do tej pory grałem ruskimi ciężkimi i różnica w celności duża.Tym działem nie boje się strzelać na bardzo duże odległości.Jak już wiele osób pisało, tylko ten DMG ciut mały, dlatego fajny by był troszkę mniejszy reload z uwagi na te obrażenia, tak ze 2 sekundy ;) .

Primo świetny pancerz, chyba najlepszy na swoim tierze


Nie zgodze się z tym, że jest najlepszy na 8 tierze, wole ten z KV zdecydowanie.W KV się ustawiasz i wiesz ze nic ci nie zrobią.Mam oba czołgi i jak spotykam Tigera 2 i mam gdzie ten przód schować to przeciwnik raczej tego nie przeżyje.Gdy w tigerze spotykam drugiego tigera to zwycięstwa nie mogę być taki pewien.Boki i tył to papier, wieża po bokach także.Wystarczy lekko obrócić wieże np: celować do jednego z dwóch przeciwnków przed tobą, by ten drugi pieknie ci ostukał bok wieży.W kv-4 masz tam 150mm i będzie pod kątem, byle pierdółka z 7 tieru( np: ruskie 122mm) nic ci nie zrobi.W tigerze za to...80mm.Przód wieży w tigerze ma te 185mm, ale też pod takim sobie kątem.
Ostatnio miałem bitwe-6 lub 7 fragów zaliczonych, na resztach HP kontra ostatni z ich teamu został AMX, niestety mnie objechał, dobrał mi sie do boku i załatwił.Do czego zmierzam-w KV-4 bym przeżył, bo działo amx nie mogłoby spenetrować mojego boku.Oczywiscie kv-4 ma wolniejszy obrót, ale wtedy bym tyłkiem wbił się w ściane i niech kombinuje jak tu mnie ugryść swoimi 144 peny.KV-4 nawet potrafi odbić od wyższych tierów pestki, przód tigera łyka, o bokach nie wspomne.KV-4 od przodu tez łyka, za to skątowany potrafi odbijać.Piszę o sytuacji, gdy obaj walczący są względnie blisko siebie.Efektywność pancerza tigera rośnie wraz z odległością.Odbijałem już od E-75 pestke gdy stałem daleko.
Natomiast ogólnie o pancerzu.W walce z ósemkami spisuje się dobrze, dinguje często od ISa-3, o ile nie trafi w dolną płyte.Trzeba stawać przodem w walce bezpośredniej, jakiś tam lekki kąt i ja sie dodatkowo poruszam na boki leciutko, gdy mam przed sobą HT 8 tieru.Oczywiscie tak robie gdy nie mam osłony, możliwości bezpiecznego wycofania sie.

Ekonomia czołgu nie jest taka zła(są i gorsze na tym tierze), przy przegranej najczesciej w plecy 4-6 tysi, chyba że się zrobi ponad 3k dmg i ok.90% pocisków wejdzie to i na przegranej jest plus.Zazwyczaj przy wygranej i nawet zniszczeniu czołgu można ugrać plus.Jestem średniakiem i oczywiscie zdarzają mi sie fail'e na 10k minus:).Jednak w długim okresie stan konta względnie utrzymuje się.Przedewszystkim nie marnować pocisków, narazie mam 81% procent trafień na nim.Można co którąś bitwe zakładać krótką 88 zamiast 105 i wtedy odrabiać straty.Generalnie nie rujnuje mnie jeszcze.
Nie rozumiem tylko dlaczego jego prędkośc maksymalna wynosi tylko 28 km/h, czuć po tym jak się zbiera, ze mógłby wyciągnąć więcej.Taki klocek kv-4 ma 30km/h
Dołożyłem stabilizator-polecam bo efekt jest świetny oraz dosyłacz, z załogą z BiA jest reload 9.62s.Generalnie staram się uwypuklić jeszcze bardzie jego dobre cechy, więc jeden załogant ma hamowanie sprzęgłem(jeszcze szybszy obrót), a drugi strzał z biodra(kolejny boost do celności).Waham się jeszcze nad żarówą dla dowódcy, podobno umiejetność przydatna dla każdego typu czołgu oraz nad trzecim z kolei osprzętem-lornetką lub wentylacją.Lornetka może się przydać przy tak celnym czołgu na dystans.
Zrezygnowałem z naprawy u wszystkich załogantów i narazie nie żałuje, wbije u dwóch jako 3 perk, jakoś nie padają gąsienice tak często i moduły.W filmiku opisującym tigera, który ukazał sie wczoraj polecają gaśnice, ale dla mnie to kompletnie nieprzydatna umiejetność i strata.Lepiej mieć gaśnice po prostu, a jak zostaniecie podpaleni drugi raz..to trudno.
kzwti
Posty: 91
Rejestracja: 20 sty 2012, 8:11

Re: Tiger II

Postautor: kzwti » 24 sty 2013, 19:15

160 bitew. jedyne słuszne działo czyli długa 105-ka. Załoga:
Dowódca - Bia, żarówa, naprawa
Celowniczy - Bia, snajper, naprawa
Ładowniczy - Bia, zastrzyk adrenaliny, naprawa
Radio - Bia, naprawa, rozeznanie w sytuacji,
Kierowca - Bia, hamowanie sprzęgłem, naprawa,

do tego wentylacja, stabilizator i dosyłacz.

Pancerz? Jak jeździmy "na niemca" i nie pokazujemy brzuszka to całujcie psa w nos... możecie se pykać - potrafi odbić nawet topowe działo z IS-8 (chyba, że załaduje gold ammo). Ostatnio IS-3 się na burzące przełączył bo mi tylko cztery razy razy gąski z BL-9 urwał.

Co do zarobków. Premium noob taki jak ja może liczyć na około 450 k kredek zysku za parę ładnych godzin gry. No i na parę ładnych bitewek. Tak sobie teraz patrzę na screeny to dziś max było 52k kredek (14 penetrujących i 3,5k dPB) i chyba z 6 razy 40-45k. Z tych po 30-35k nawet nie robiłem screenów.
Równiutko po sznureczku 160 bitewek i już 70k EXP na E75 jest(w 80% przypadków jestem w TOP 5 w podsumowaniu bitwy ze względu na exp). Dużo to czy mało nie wiem... Celem moim jest E75 ale KT-kiem gra mi się tak dobrze, że przestałem się spieszyć gdziekolwiek.

Ja tam "pro ello koksem" nie jestem, sam czasem na siebie klnę w duchu za noobskie wyczyny, ale na Tygrysa Królewskiego złego słowa powiedzieć nie dam.
Tak dobrze nie jeździło mi się, żadnym czołgiem do tej pory. Tracę tylko wtedy gdy spapram bitwę... potrafię wyjść na plus nawet przy porażce z bandą lemmingów.
A jeśli widać na randomach gości wyjeżdżających KT-kiem bokiem pod lufy... no cóż... shit happens... jak to mówią.

Zasada prosta nie pchać się na chama, jeździć gdzie tylko można "na niemca" i myśleć. Na ruskich ustrojstwach można pojechać na pałę i nawet przeżyć. Ale KT-ek dostający baty bo wyłączył myślenie wygląda straszliwie żałośnie...
Awatar użytkownika
karolko
Posty: 113
Rejestracja: 06 cze 2012, 8:14

Re: Tiger II

Postautor: karolko » 04 lut 2013, 11:36

Wczoraj kupiłem KT - jeszcze nim nie grałem.
Ja miałem troszkę inną sytuację - najpierw wbijam linię Mausa (teraz koksam długą 10,5 na Vk 45 P) więc krótka 10,5 w KT dostępna już na stocku. No i na bank ją założę (88 dobra - ale juz nie na ten tier). Grając krótką 10,5 na VK45 P, stwierdzam, że działo jest rewelacyjne ale tylko z amunicją gold. Bomby co 7,85 sek nie są niczym przyjemnym - bomby o gwarantowanym przebiciu - to przekłada się na większy exp z każdej bitwy - co przekłada się na krótszy czas potrzebny na odkrywanie kolejnych modułów.
Jedynym minusem jest cena za pociski premium - no ale to już jak w życiu - coś za coś ...
a, i uprzedzając uwagi "...gold boy .." i tak dalej - skoro takie pociski są dostępne i jak najbardziej legalne - to za wariactwo uważam granie bez tego, to tak jakby startując w sprincie na 100 metrów, dawać fory innym zawodnikom 30 metrów ... totalnie bez sensu.
No i tym bardziej, że to wszystko za kredki a nie za golda.

Uważam się z dosyć doświadczonego gracza, znam weak pointy we większości czołgów, a i tak używam premium ammo - nie rozumiem tylko podejścia niektórych graczy WoT: grajcie sobie bez gold ammo - i gińcie sobie od premium ammo - przecież to na wasze własne życzenie, tylko po co bluzgać na .... siebie?

Krótko mówiąc: jeśli krótka 10,5 z goldem sprawdza się na 9 tierze (VK 45 P) to na bank będzie wspaniale działać na 8 tierze (KT). Oczywiście do czasu odkrycia długiej 10,5 na KT oraz do czasu odkrycia 12,8 na VK 45 B.

Padła w dyskusji uwaga, że KT jest pierwszym prawdziwym HT u Niemców - no z tym to się nie zgodzę - pierwszym porządnym Ht to był Tiger P - prawdziwy pancernik - odpowiednio prowadzony.

Ogólnie powiem, że jestem ciekawy jak to będzie na KT - dużo tego jeżdzi - raczej nie miałem z nim problemu gdy z nim walczyłem - no, ale zobaczymy, zobaczymy jak będzie po drugiej stronie celownika/pancerza.
NIEMCY:JgdPzE-100,E-100,Maus,E75,Lowe,Panter II,Nashorn
AMERYKANIE:M110E5,T69,T54E1,M46 PATTON, T1
ROSJANIE:ST1,KV-4,T-44,IS-3
FRANCUZI:AMX12t,AMX M4 45
ANGLICY:Valentine,Alecto
Do kupienia:GW TIGER


Mój nick w Wot-BadJuju
Awatar użytkownika
HeadHunter1906
Posty: 122
Rejestracja: 18 paź 2012, 15:28

Re: Tiger II

Postautor: HeadHunter1906 » 04 lut 2013, 16:24

Ja akurat do pocisków premium mam inne podejście, bo jeśli jakimś działem można przebić wszystkie napotkane czołgi ze zwykłej amunicji to po co przepłacać? O ile jeśli na krótkiej 105 strzelanie goldem może być w pewnym stopniu uzasadnione (wspomniane szybsze wbijanie expa) to już na jej dłuższej wersji jest zwykłym marnotrawstwem kredytów. Oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania i jeśli kolegę powyżej stać na premium pestki to jego sprawa. Osobiście uważam że naprawdę szkoda kredytów na granie randomów z premium ammo, tym bardziej że KT nie ma większych problemów z przebijaniem czołgów które spotyka na swojej drodze (nawet z zamontowaną 88). Większym problemem niż wybór armaty w trakcie "maksowania" tej maszyny jest stockowa wieża, która ma tendencje do wpuszczania chyba wszystkich strzałów w nią wymierzonych.
Obrazek
Awatar użytkownika
karolko
Posty: 113
Rejestracja: 06 cze 2012, 8:14

Re: Tiger II

Postautor: karolko » 05 lut 2013, 13:56

Jestem po kilku grach KT - i powiem - nie jest źle! 1 walkę stoczyłem z 88 i i sam byłem zaskoczony, że tak dobrze poszło, grałem jako wsparcie głównego natarcia - następne 3 walki grałem już na krótkiej 10,5 z gold ammo - no i tu już poezja ... ani jednego dinga - nawet w 9-10 tiery - prawie każda pestka wykorzystana. Teraz tylko szybko gąski-->wieża--> i dokoksanie długiej 10,5 na VK 45 B (brakuje mi około 15 k expa).

Polecam każdemu zestaw krótka 10,5 z gold ammo - no i uprzedzam tylko, że koszt 1 gold ammo to 4 k kredek ...ale naprawdę warto. Widok kąsanego raz za razem KW5 - bezcenny.
Oczywiście po wbiciu długiej 10,5 jak najszybciej trzeba się na nią przesiąść.

Pytanie do forumowiczów: długa 10,5 jest troszkę lepsza od działa Lowe pod względem penetracji? Jeśli tak - to czekam z niecierpliwością - bo działko z Lowe to jest po prostu mordercza snajperka ...
NIEMCY:JgdPzE-100,E-100,Maus,E75,Lowe,Panter II,Nashorn
AMERYKANIE:M110E5,T69,T54E1,M46 PATTON, T1
ROSJANIE:ST1,KV-4,T-44,IS-3
FRANCUZI:AMX12t,AMX M4 45
ANGLICY:Valentine,Alecto
Do kupienia:GW TIGER


Mój nick w Wot-BadJuju
Awatar użytkownika
baba1234
Posty: 1253
Rejestracja: 20 paź 2010, 8:38

Re: Tiger II

Postautor: baba1234 » 05 lut 2013, 14:03

karolko pisze:
Pytanie do forumowiczów: długa 10,5 jest troszkę lepsza od działa Lowe pod względem penetracji? Jeśli tak - to czekam z niecierpliwością - bo działko z Lowe to jest po prostu mordercza snajperka ...


Lowe ma trochę lepszą penetrację.
A więc troszkę się różnią
http://www.imagebanana.com/view/1do8g09s/ss.png
Garażtype59,IS7,isu152,Object 704,Fv4202
Awatar użytkownika
paqas
Posty: 105
Rejestracja: 31 maja 2012, 10:38

Re: Tiger II

Postautor: paqas » 12 lut 2013, 8:29

Mam już Tygrysa II i zostanie ze mną na długo. Podążałem drogą jasnej strony mocy czyli gąski>wieża>krótka 10,5 i teraz zbieram na długą. Dzięki wielkie za radę dot.katowania pancerza, dałem się kilka razy głupio zabić z boku przez rozgarnięte medy i od razu spokorniałem.
Wczorajsza sytuacja trafiłem na e75 1vs1 i potyczka na około 350 metrach się odbyła. schowałem brzuszek, skątowałem pięknie pancerz i co? Rykoszet za rykoszetem a e75 kręcił się jak Kręcina żeby jakoś ugryźć i udało mu się we właz ze 2 razy to mi zjechał troszke HP. Waliłem mu w brzuch jak tylko wystawiał (musiał kombinować) ale krótka 10,5 niestety szału nie robi, weszły dwa strzały za śmieszny dmg i załadowałem premium (tak gram bez premki i kupuje zawsze kilka złotych kulek na takie sytuacje). Wynik - trafienie w silnik i "popcorn!!" jak to król Julian mi regularnie powtarza :) e75 zaczął rozpaczliwie uciekać z jakimś 125hp wychylił się zza kamienia i zginął pięknie (chyba arta go dobiła bo cofał się przede mną xd). Gdybym w gorączce nie ruszył z natarciem (mieliśmy 12-9 i przełamanie) to może i stalowa ściana by wpadła ale JTiger 8.8 do samego końca bronił bazy..
Popieram jak jest ammo za kredki to czemu nie używać ale jak długą okdryje to nie będzie już sensu. Generalnie dziękuje za rady chuopaki bo bym się pewnie wnerwiał że Tygrys jest mało Królewski i pancerz za dużo łyka ;)
~ Gram bez premki i sobie radzę ~
Awatar użytkownika
karolko
Posty: 113
Rejestracja: 06 cze 2012, 8:14

Re: Tiger II

Postautor: karolko » 14 lut 2013, 11:16

Pancerz KT potrafi bardzo pozytywnie zaskoczyć. Kątowanie i ustawianie się jak Maus to podstawa - trzeba tylko wybrać, jaki wariant ustawienia jest korzystniejszy w danej sytuacji.

Sprawa druga: jak wcześniej wielokrotnie pisałem w tym temacie: jeśli odkryjecie gąski, top wieżę i krótką 10,5 macie więcej niż pełnowartościowego KT ... trzeba tylko grać na gold ammo.

krótka 10,5 bez gold ammo:
pena: 200 (za mało jak na 8 tier)
dmg: 320
krótka z gold ammo:
pena: 244 (gwarantowane przebicie wszystkiego co spotkacie, X - oczywiście w weakpointy)
dmg: 320 (szału nie ma, wiem - ale jedna "mała" rzecz - to działo bije co 8,5 sekundy !!!

długa 10,5 bez gold ammo:
pena: 224 (mniej niż w krótkiej z gold - troszkę mało już na twardsze X)
dmg: .... ciągle 320! z mniejszym RoF - tylko o chyba o 0,1 lepsza celność!
czy jest sens gnać na łeb na szyję do długiej 10,5? Po mojemu nie! Jedyną sensowną drogą odkrywania modułów w tym czołgu to:
1. Krótka 10,5 (da ją się wsadzić do stockowej wieży - dzięki niej i gold ammo - zdobywacie expa lepiej i szybciej niż na długiej 10,5 - jedyna zagwozdka to cena gold ammo)
2. Gąski (dzięki nim KT lepiej się kręci i toczy, a poza tym, założycie top wieżę od razu po jej odkryciu).
3. Top wieża - (pozbywacie się słabiej opancerzonej stock wieży, oraz dzięki niej jeszcze bardziej wzrasta szybkość ładowania krótkiej 10,5 - u mnie z wentą mam teraz 8,5 sekundy - i to bez BiA!!! pomyślcie - dmg 320 co 8,5 sek, dmg, który zawsze wchodzi
4. Reszta nie ma znaczenia - jeśli nie macie top silnika i radia z drugiej linii HT niemieckich - sugeruję odkrywanie silnika a potem radia. Jeśli macie i silnik i radio to ładujcie je na pokład jeszcze przed krótką 10,5.
5. I na końcu - długa 10,5 - ale tylko ze względu na to, że na E75, długa 10,5 jest po drodze do 12,8 a nie ze względu na to żeby jej używać - czy to na KT czy to na E-75.

Wszystko się sprawdza o ile macie kasę na gold ammo - jeśli z kasą krucho - pierwszy zakup: długa 10,5 (którą chyba da się - o ile pamiętam, wsadzić do stockowej wieży bez wymiany gąsek)
NIEMCY:JgdPzE-100,E-100,Maus,E75,Lowe,Panter II,Nashorn
AMERYKANIE:M110E5,T69,T54E1,M46 PATTON, T1
ROSJANIE:ST1,KV-4,T-44,IS-3
FRANCUZI:AMX12t,AMX M4 45
ANGLICY:Valentine,Alecto
Do kupienia:GW TIGER


Mój nick w Wot-BadJuju

Wróć do „Czołgi niemieckie”