Witam
Na początek może zabrzmi to dość banalnie.
Otóż pogrywam w WoT od ( jak mi się wydaje) bardzo dawna,bo od czasów zamkniętej bety,mimo to nie miałem jeszcze okazji grać czołgami średnimi - jakoś byłem do nich zniechęcony. Jakiś czas temu postanowiłem to nadrobić,w tym celu skonwertowałem doświadczenie i nabyłem radziecką puszkę zwaną T-43.
Gdy pierwszy raz do niego wsiadłem byłem negatywnie zaskoczony jego stosunkowym brakiem mobilności oraz papierowym pancerzem,lecz niedługo po tym zdałem sobie sprawę,że problem leży w moim braku umiejętności,nie w samym czołgu. Próbowałem już na prawdę wszelkich rodzajów taktyk,niestety zawsze kończyły się one rychłą śmiercią bez żadnych szczególnych osiągnięć.
Dlatego też zwracam się do Was z prośbą o odpowiednie pokierowanie mną tak,abym przestał szkodzić swojej własnej drużynie i wreszcie zaczął mieć jakikolwiek wpływ na wynik bitwy.
Poniżej zamieszczam przykładowe wideo z mojej jednej,niezbyt udanej bitwy która miała miejsce dosłownie przed chwilą
http://w677.wrzuta.pl/plik/40CJfnAzyJd/ ... immelsdorf
Mediumy - Jak tym grać?
Mediumy - Jak tym grać?
CPU: Intel I5 2500k @OC 4,5Ghz +Thermaltake Contac 29
MOBO: AsRock P67 PRO3 B3
RAM: DDR3 8GB (2x4GB) 1333MHz CL9
GPU: Gigabyte GeForce GTX470 1280MB DDR5 (Planowana wymiana na GTX680)
PSU: Modecom MC Carbon 600 watt
M4A2E4,JS-7,Maus,Pz2,GwPanther,Tiger2,JS-4,Pz4,E-75,T-54
-> World of Warships - walcz na morzu!
MOBO: AsRock P67 PRO3 B3
RAM: DDR3 8GB (2x4GB) 1333MHz CL9
GPU: Gigabyte GeForce GTX470 1280MB DDR5 (Planowana wymiana na GTX680)
PSU: Modecom MC Carbon 600 watt
M4A2E4,JS-7,Maus,Pz2,GwPanther,Tiger2,JS-4,Pz4,E-75,T-54
Re: Mediumy - Jak tym grać?
Ja nie uważam się za jakiegoś wybitnego gracza. Jeżeli chodzi o MT, to najwyższym w garażu jest mój Patton. Obecnie jeżdżę też KV-13.
Jak grać? W przypadku medów chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Z racji swojej mobilności to właśnie medy są pojazdami, które mają możliwość (i powinny zawsze z niej korzystać) dopasować się do sytuacji rozwijającej się na polu bitwy. Czyli czasami zdarza się kampić broniąc bazy a innym razem jechać na złamanie karku do bazy przeciwnika żeby zgasić artylerię.
Powinnością medów jest przede wszystkim wsparcie innych czołgów w walce z ciężkimi przeciwnikami (wiązanie ich walką podjazdową, kręcenie się dookoła nich, zdejmowanie gąsienic itp.), polowanie na rushujacych scoutów, spotowanie ukrytych przeciwników (spotowanie a nie wykrycie podczas samobójczego rajdu...różnica jest ogromna) i oczywiście w miarę możliwości ubijanie każdego dookoła :)
Dla mnie najcenniejszy MT w drużynie to właśnie taki, który korzysta z ruchliwości swojego czołgu i reaguje na zmianę sytuacji na polu bitwy, przesuwa się w rejony wymagające wsparcia itd.
Jak grać? W przypadku medów chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Z racji swojej mobilności to właśnie medy są pojazdami, które mają możliwość (i powinny zawsze z niej korzystać) dopasować się do sytuacji rozwijającej się na polu bitwy. Czyli czasami zdarza się kampić broniąc bazy a innym razem jechać na złamanie karku do bazy przeciwnika żeby zgasić artylerię.
Powinnością medów jest przede wszystkim wsparcie innych czołgów w walce z ciężkimi przeciwnikami (wiązanie ich walką podjazdową, kręcenie się dookoła nich, zdejmowanie gąsienic itp.), polowanie na rushujacych scoutów, spotowanie ukrytych przeciwników (spotowanie a nie wykrycie podczas samobójczego rajdu...różnica jest ogromna) i oczywiście w miarę możliwości ubijanie każdego dookoła :)
Dla mnie najcenniejszy MT w drużynie to właśnie taki, który korzysta z ruchliwości swojego czołgu i reaguje na zmianę sytuacji na polu bitwy, przesuwa się w rejony wymagające wsparcia itd.
pojazdy w garażu: T34 / M48A1 Patton / JagdPz E100 / StuG III / KV-1S / T57 / Waffentrager auf Pz. IV / T54
rozwinięte / sprzedane X-tki: Object 268 / T110E5 / T110E4 / E100
rozwinięte / sprzedane X-tki: Object 268 / T110E5 / T110E4 / E100
- GrubaRozkmina_NUG
- Posty: 393
- Rejestracja: 07 lut 2012, 19:56
Re: Mediumy - Jak tym grać?
Ogólnie jak dla mnie medy to chyba najbardziej wymagające typy czołgów i chyba jedynym wyjściem na naukę nimi jest jak najdłuższa praktyka. Trzeba intuicyjnie wyczuć kiedy trzeba przykampić na chwilkę, kiedy objechać wroga a kiedy lepiej tego nie robić itp itd. Ogólnie lepiej nie kampić przez większość czasu ani nie jeździć tam gdzie zazwyczaj ht, spotować za to trzeba zajmować kluczowe pozycje (znane powszechnie górki malinówek kopalń itp. lub inne równie ważne) bronić ich i przy okazji jak najwięcej spotować chociaż to na pewno wiesz bo jak wspomniałeś grasz już sporo. No i zapewne ogólną taktykę znasz więc pozostaje ci zbierać doświadczenie.
Akurat spora część twoich niepowodzeń jest spowodowana przez maszynę na której jeździsz, pancerz się akurat za bardzo w medach nie liczy (chyba tylko cztery medy posiadają fajny pancerz a mianowicie kv13, type59, t54 ie50) więc to nie jest wielka wada ale mobilnością ustępuje sporo t20 (który dodatkowo posiada stabilizator który jest OLBRZYMIĄ zaletą na jakimkolwiek czołgu który walczy manewrowo na małe dystanse). Tak naprawdę t43 to tylko przedsmak medow bo ani nie ma stabilizatora ani powalającej mobilności ani wychyłu działa w dół, jest wysoki a moduły padają w nim chyba najczęściej spośród wszystkich pojazdów. Póki co ucz się od innych gdy padniesz a prawdziwą grę medem poczujesz dopiero w t44 który już stockowy jest szybszy od t43 a wymaksowany ustępuje w zwinności chyba tylko t54 i pattonowi.
Gdy pierwszy raz do niego wsiadłem byłem negatywnie zaskoczony jego stosunkowym brakiem mobilności oraz papierowym pancerzem,lecz niedługo po tym zdałem sobie sprawę,że problem leży w moim braku umiejętności,nie w samym czołgu. Próbowałem już na prawdę wszelkich rodzajów taktyk,niestety zawsze kończyły się one rychłą śmiercią bez żadnych szczególnych osiągnięć.
Akurat spora część twoich niepowodzeń jest spowodowana przez maszynę na której jeździsz, pancerz się akurat za bardzo w medach nie liczy (chyba tylko cztery medy posiadają fajny pancerz a mianowicie kv13, type59, t54 ie50) więc to nie jest wielka wada ale mobilnością ustępuje sporo t20 (który dodatkowo posiada stabilizator który jest OLBRZYMIĄ zaletą na jakimkolwiek czołgu który walczy manewrowo na małe dystanse). Tak naprawdę t43 to tylko przedsmak medow bo ani nie ma stabilizatora ani powalającej mobilności ani wychyłu działa w dół, jest wysoki a moduły padają w nim chyba najczęściej spośród wszystkich pojazdów. Póki co ucz się od innych gdy padniesz a prawdziwą grę medem poczujesz dopiero w t44 który już stockowy jest szybszy od t43 a wymaksowany ustępuje w zwinności chyba tylko t54 i pattonowi.
Prawdy WOT:
Pantera | Jagdpantera | JT | Sherman | T-50 | T-44 | IS-8 | IS-4 | SU-152 |
drużyna po lewej ma zawsze słabsze pojazdy niz prawa
VII t. w 60% wrzuca mnie z X -tkami a niejednokrotnie uczestniczyłem w bitwach gdzie jadąc PziV lub VK3001P lądowałem z IX-tkami
Pantera | Jagdpantera | JT | Sherman | T-50 | T-44 | IS-8 | IS-4 | SU-152 |
Re: Mediumy - Jak tym grać?
po 1. t-43 to NIE jest pelnoprawny med, jest zbyt malo mobilny(frajda zaczyna sie od 8 tieru). Aczkolwiek posiada bardzo dobre dzialo 100mm, ktore punktuje czolgi 8, czasami 9 tieru.
No to tak, grajac medem nalezy zadbac o:
- przechwycenie ewentualnych scoutow(wjazd z tarana zwykle zalatwia sprawe)
- szybkie zajecie punktow strategicznych(typu wzgorze na Campinovce, kopalni)
- flankowanie ciezkich, zajmowanie uwagi przeciwnika zeby ciezkie mogly ruszyc
- rush po arte, gdy nadarzy sie okazja(sam czasami majac resztki hp zamiast bic sie ruszalem spotowac arte, co czesto sie udawalo)
- wykrycie przewazajacych sil wroga, albo luk w obronie, tzn. spotowanie
- niszczenie tdkow(stick and shot, podjezdzamy od boku i lejemy)
- decap bazy(zwykle, mozesz cofnac sie przez cala mape i strzelic zanim zajma, co da czas ciezkim na dzialanie)
@GrubaRozkmina, narzekasz na wychyl dziala t-43, ale w porownaniu do UFO to bajka, a poza tym t-54 wg mnie jest bardziej awaryjny;).
No to tak, grajac medem nalezy zadbac o:
- przechwycenie ewentualnych scoutow(wjazd z tarana zwykle zalatwia sprawe)
- szybkie zajecie punktow strategicznych(typu wzgorze na Campinovce, kopalni)
- flankowanie ciezkich, zajmowanie uwagi przeciwnika zeby ciezkie mogly ruszyc
- rush po arte, gdy nadarzy sie okazja(sam czasami majac resztki hp zamiast bic sie ruszalem spotowac arte, co czesto sie udawalo)
- wykrycie przewazajacych sil wroga, albo luk w obronie, tzn. spotowanie
- niszczenie tdkow(stick and shot, podjezdzamy od boku i lejemy)
- decap bazy(zwykle, mozesz cofnac sie przez cala mape i strzelic zanim zajma, co da czas ciezkim na dzialanie)
@GrubaRozkmina, narzekasz na wychyl dziala t-43, ale w porownaniu do UFO to bajka, a poza tym t-54 wg mnie jest bardziej awaryjny;).
Re: Mediumy - Jak tym grać?
no cóż, jak ktoś wyżej napisał MT są dosyć wielofunkcyjne. a jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego 
ale tak całkiem serio to musisz poznać pojazd którym grasz, na co sobie mozesz nim pozwolić.
Medy jak idą w 1 linii to zazwyczaj pojazdy uzupełniające ogniem czołgi ciężkie. to raz. dwa, jak masz mobilny pojazd (T-44, Typek, T-54, E-50, T-25, Panzer III, Patton itp) to przy nieuważnym wrogu mozesz flankować wroga, nawet z bliska. taka zagrywka może wykończyć niejeden TD czy HT (o arcie nie mówiąc). jak masz zgranych ludzi w druzynie, to można się pokusić o stworzenie watahy, która jadąc w konkretne miejsce (jakieś wzgórze, dolinka, wieś itp) może rozgromić wszystko co im stanie na drodze. w pojedynke medy mają małe szanse by zmienić losy bitwy. za to własnie grupowo tworzą esencję pancernego walca. w randomowych bitwach niestety rzadko widac taki obrazek, ale sprawne natarcie nawet 2-3 pojazdów wspierane z 2 linii jakimś HT czy TD potrafi wprowadzić duze zamieszanie, a nawet przełamać obronę.

ale tak całkiem serio to musisz poznać pojazd którym grasz, na co sobie mozesz nim pozwolić.
Medy jak idą w 1 linii to zazwyczaj pojazdy uzupełniające ogniem czołgi ciężkie. to raz. dwa, jak masz mobilny pojazd (T-44, Typek, T-54, E-50, T-25, Panzer III, Patton itp) to przy nieuważnym wrogu mozesz flankować wroga, nawet z bliska. taka zagrywka może wykończyć niejeden TD czy HT (o arcie nie mówiąc). jak masz zgranych ludzi w druzynie, to można się pokusić o stworzenie watahy, która jadąc w konkretne miejsce (jakieś wzgórze, dolinka, wieś itp) może rozgromić wszystko co im stanie na drodze. w pojedynke medy mają małe szanse by zmienić losy bitwy. za to własnie grupowo tworzą esencję pancernego walca. w randomowych bitwach niestety rzadko widac taki obrazek, ale sprawne natarcie nawet 2-3 pojazdów wspierane z 2 linii jakimś HT czy TD potrafi wprowadzić duze zamieszanie, a nawet przełamać obronę.
Klękaj przed królem, albo moi kusznicy zrobią ci z dupy paśnik dla saren!
Re: Mediumy - Jak tym grać?
Przede wszystkim nie grasz jak HT,
strzelasz > chowasz się za budynkiem/czymkolwiek
Jedziesz w inne miejsca mapy niz jechałbyś HT (zostawiasz miejsca obronne dla ht)
Medy przeważnie mają na celu zdobycie pozycji i utrzymanie jej do przyjazdu ciężkich koleszków (ale 9/10 teamów randomowych to idioci więc na to nie licz)
W skrócie masz zajmować takie pozycje/ tak grać aby nie dać w siebie trafić, bo każdy ciężki cie przebije.
p.s
coś czuje że gejalny moderator tu wpadnie i zamknie :8
strzelasz > chowasz się za budynkiem/czymkolwiek
Jedziesz w inne miejsca mapy niz jechałbyś HT (zostawiasz miejsca obronne dla ht)
Medy przeważnie mają na celu zdobycie pozycji i utrzymanie jej do przyjazdu ciężkich koleszków (ale 9/10 teamów randomowych to idioci więc na to nie licz)
W skrócie masz zajmować takie pozycje/ tak grać aby nie dać w siebie trafić, bo każdy ciężki cie przebije.
p.s
coś czuje że gejalny moderator tu wpadnie i zamknie :8
Clan Tools
Re: Mediumy - Jak tym grać?
A ja spytam troche przewrotnie. Jak tym nie grac !
Czolgi srednie to kwintesencja wojny pancernej. Mobilnpsc, sila ognia, nagle I zaskakujace manewry, to jest to wszystko czym dla mnie.jest wykorzystanie wojskancernych. A co najwazniejsze wszystko to da sie zrobic w WOTie.
Inaczej mowiac jesli nie rajcuje cie powolne toczenie sie kupa stali z ordynarnym jebadelkiem na czole to medy sa dla ciebie.
PS. sry za pl znaki, pisze z telefonu
Czolgi srednie to kwintesencja wojny pancernej. Mobilnpsc, sila ognia, nagle I zaskakujace manewry, to jest to wszystko czym dla mnie.jest wykorzystanie wojskancernych. A co najwazniejsze wszystko to da sie zrobic w WOTie.
Inaczej mowiac jesli nie rajcuje cie powolne toczenie sie kupa stali z ordynarnym jebadelkiem na czole to medy sa dla ciebie.
PS. sry za pl znaki, pisze z telefonu
Re: Mediumy - Jak tym grać?
Koledzy chyba wyczerpali temat jednak dodam od siebie.
Med to taka troszkę "straż ogniowa" leci tam gdzie gorąco bo może się szybko przemieszczać.
Pomaga, czasami scoutuje.
Med to taka troszkę "straż ogniowa" leci tam gdzie gorąco bo może się szybko przemieszczać.
Pomaga, czasami scoutuje.
Re: Mediumy - Jak tym grać?
Bardziej praktyczne wskazówki, takie wypracowane w trakcie gry:
- możesz rozpocząć walkę minutę później i tak dogonisz wszystkie HT i dostosujesz się do sytuacji.
- jeśli jedziesz w strategiczne miejsce to ustaw się tak by zobaczyć wroga, oddać strzał i oderwać się od bitwy. Dzięki temu HT za plecami będą w miarę wiedziały co je czeka, wróg widział tylko Twój czołg i może chcieć ruszyć by Cię ubić narażając się na wystawienie na wiele luf.
- Nie jeździj sam w początkowej fazie gry. Lepiej pojechać w miejsce gdzie nie chcesz w trójkę niż samemu tam gdzie chcesz. Przewaga 3 dział nad jednym to zawsze przewaga.
- Flankuj, flankuj, flankuj - myśl niestandardowo, rób niestandardowe manewry.
- Prowokuj do popełnienia błędu: wystawienia się przeciwnika bokiem albo zmiany celu na inny i wtedy znów doskocz i odpal.
- jeśli jedziesz w grupie z HT i masz możliwość przecięcia linii wroga to zrób to. Nic tak nie deprymuje jak ostrzał z 2 różnych kątów i przeciwnik za plecami. Dzięki takiemu manewrowi obce arty wstrzymują ostrzał i zmieniają pozycję.
- Zamiast rzucać się do eliminacji wroga związuj go walką na maksymalnie długi czas. Gdy ciężki czołg walczy z Tobą to nie strzela do naszych ciężkich. A w między czasie ktoś może zdążyć go objechać i Cię wspomóc.
- Nie walcz metodą strzał - wychył - strzał. Lepsza jest taka: strzał - manewr, zniknięcie z pola widzenia - strzał - objazd - wychył - strzał - odskok - ucieczka - zasłona - strzał - flankowanie itd itd.
- wspieraj ciężkie czołgi. nawet jeśli IS3 walczy z T20 to mu pomóż. Im dłużej nasz HT marnuje pestki na gnojki tym mniej walczy z wrogimi HT.
- nie skupiaj się na dobijaniu - wystarczy uszkadzanie. Dzięki temu wróg musi zmienić pozycję i kończy ostrzał naszych. Oddając 1,2 strzały możesz pozostać niezauważony. Oddając 6 strzałów na pewno taki nie będziesz.
- pozostań niezauważony
- poluj na scouty, artyleria będzie Ci wdzięczna
- wypatruj wroga, artyleria będzie Ci wdzięczna
imo T-43 to jest dobry medium o ile jest w dobrych rękach. Ma swoje wady jak każdy czołg. Po prostu jest trudniejszą maszyną.
- możesz rozpocząć walkę minutę później i tak dogonisz wszystkie HT i dostosujesz się do sytuacji.
- jeśli jedziesz w strategiczne miejsce to ustaw się tak by zobaczyć wroga, oddać strzał i oderwać się od bitwy. Dzięki temu HT za plecami będą w miarę wiedziały co je czeka, wróg widział tylko Twój czołg i może chcieć ruszyć by Cię ubić narażając się na wystawienie na wiele luf.
- Nie jeździj sam w początkowej fazie gry. Lepiej pojechać w miejsce gdzie nie chcesz w trójkę niż samemu tam gdzie chcesz. Przewaga 3 dział nad jednym to zawsze przewaga.
- Flankuj, flankuj, flankuj - myśl niestandardowo, rób niestandardowe manewry.
- Prowokuj do popełnienia błędu: wystawienia się przeciwnika bokiem albo zmiany celu na inny i wtedy znów doskocz i odpal.
- jeśli jedziesz w grupie z HT i masz możliwość przecięcia linii wroga to zrób to. Nic tak nie deprymuje jak ostrzał z 2 różnych kątów i przeciwnik za plecami. Dzięki takiemu manewrowi obce arty wstrzymują ostrzał i zmieniają pozycję.
- Zamiast rzucać się do eliminacji wroga związuj go walką na maksymalnie długi czas. Gdy ciężki czołg walczy z Tobą to nie strzela do naszych ciężkich. A w między czasie ktoś może zdążyć go objechać i Cię wspomóc.
- Nie walcz metodą strzał - wychył - strzał. Lepsza jest taka: strzał - manewr, zniknięcie z pola widzenia - strzał - objazd - wychył - strzał - odskok - ucieczka - zasłona - strzał - flankowanie itd itd.
- wspieraj ciężkie czołgi. nawet jeśli IS3 walczy z T20 to mu pomóż. Im dłużej nasz HT marnuje pestki na gnojki tym mniej walczy z wrogimi HT.
- nie skupiaj się na dobijaniu - wystarczy uszkadzanie. Dzięki temu wróg musi zmienić pozycję i kończy ostrzał naszych. Oddając 1,2 strzały możesz pozostać niezauważony. Oddając 6 strzałów na pewno taki nie będziesz.
- pozostań niezauważony
- poluj na scouty, artyleria będzie Ci wdzięczna
- wypatruj wroga, artyleria będzie Ci wdzięczna
imo T-43 to jest dobry medium o ile jest w dobrych rękach. Ma swoje wady jak każdy czołg. Po prostu jest trudniejszą maszyną.
Garaż: Tetrarch, T-34/85, T-54, T-150, Tiger II, GWPanther, T-25, T1E6, T95, Hellcat, M26 Pershing, Centurion Mk. 1, Cromwell, Crusader, Valentine, Universal Carrier 2-pdr
http://worldoftanks.eu/community/accounts/501303939-Billus/
http://worldoftanks.eu/community/accounts/501303939-Billus/