AMX 40

Baret666
Posty: 46
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:56

Re: AMX 40

Postautor: Baret666 » 15 sty 2013, 14:34

Nie oszukujmy się. Oba to jakaś kpina. Jak masz free expa- nie wahaj się go użyć.
-> World of Warships - walcz na morzu!
Awatar użytkownika
Druixo
Posty: 43
Rejestracja: 21 cze 2012, 18:10

Re: AMX 40

Postautor: Druixo » 15 sty 2013, 15:00

Baret666 pisze:Nie oszukujmy się. Oba to jakaś kpina. Jak masz free expa- nie wahaj się go użyć.
a może się przyznaj że nie umiesz nimi grać zamiast takie głupoty gadać, jak wrzucało mnie na topke to robiłem co chciałem bo nie mogli mnie przebić wady tego czołgu to prędkość ale ja się przyzwyczaiłem do grania powolnymi czołgami więc mi to nie przeszkadza.
Przeciętny człowiek o My Little Pony: Przyjaźń to magia:
Ten serial rządzi, a anime może się pod ziemię przy tym schować i nie wracać!
Madrian
Posty: 550
Rejestracja: 02 maja 2012, 19:05

Re: AMX 40

Postautor: Madrian » 17 sty 2013, 0:27

Baret666 pisze:Nie oszukujmy się. Oba to jakaś kpina. Jak masz free expa- nie wahaj się go użyć.


Tu poprę przedmówcę. Oba te czołgi potrafią naprawdę sporo wytrzymać i ugrać.
Widziałem zarówno B1, jak i AMX40. które jako jedyne zostawały z drużyny i wygrywały z kilkoma przeciwnikami lub wynosiły z bitwy po kilka solidnych fragów.

Nie ma w tej grze "słabych" czołgów. Każdy czołg ma swoją specyfikę gry i taktykę, przy której przynosi profity. Jedynie gracz może nieumiejętnie czołg wykorzystywać.
A jednym z grzechów głównych, jest wykorzystywanie czołgów niezgodnie z przeznaczeniem.

Jest to nagminne przy czołgach niskotierowych, gdzie gracze nie skupiają się na taktyce i nauce gry danym czołgiem, lecz pędzą do przodu "byle następny odkryć". I tylko płaczą, że im każdy skorupę łoi. Ale to nie jest wina czołgu. Zrozumiesz to przy wyższych tierach, gdy wymagania badań zmuszą cię do dłuższego grania jedną konstrukcją.
Co dziś wybrać na wizytę u sąsiadów: WZ-131, AMX 13 75, PZ 35T, Leopard, PzIII/IV, VK3601H, E-75, STUG III G, JgPanther II, Cromwell, Val AT, Alecto, Chaffe, T71, M4, M41, T29, Hellcat, T-127, LTTB, T-28, T-34, T-43, KV-85, KV-4, IS-3, ST-1,SU-85, Chi-He... ???
t0mal
Posty: 121
Rejestracja: 16 gru 2012, 17:15

Re: AMX 40

Postautor: t0mal » 18 sty 2013, 0:57

Tradycyjnie w tematach o słabszych czołgach Madrian pisze:
"nie umiesz nim grać"
"trzeba odpowiednią taktykę"

Są dobrzy gracze, my to wiemy, ale opisujemy tutaj czołg, nie gracza.
Nie potrzeba się tu rozwodzić, nie trzeba go oceniać wystarczy wypisać wady i zalety, ludzie sami osądzą.
Czyli:
+ dobry pancerz, bardzo trudny do przebicia, nawet dla ciężkich czołgów
+/-ostatnia armata jest taka sobie, generalnie może być, ma duży dmg jak na lekki czołg, raczej mizerna celność

- poza ostatnią, słabe armaty, niska penetracja pancerza, mała celność, ciężko trafić w weakspoty
- mała zwrotność
- słabe przyspieszenie
- ogólnie jest mało mobilny, ma za słaby silnik
- wieża obraca się bardzo wolno jak na lekki czołg
- mały zasięg widzenia (gdyby nie brak mobilności nie przeszkadzałoby to bardzo)
- fatalne losowania
- beznadziejne radio, gorsze od ruskich

Czy coś źle napisałem?
Obrazek
Awatar użytkownika
Misieek
Posty: 17
Rejestracja: 22 gru 2012, 11:38

Re: AMX 40

Postautor: Misieek » 26 sty 2013, 12:38

Dobry pancerz jak wylosuje na topie, to trzeba zaznaczyć ;) Fakt faktem, czołg jest toporny, wolno jeździ, wolno celuje ale jak jesteśmy na górze stawki to pancerz wynagradza wiele. Topowe działo na gold noob pociskach z wyższymi tierami nawet daje radę.
Jeśli wylosuje nas na otwartych mapach to jest ciężko. Czołg jest magnesem na artlerięy, w drużynie też jest celem numer 1. Szkoda, że MM losuje go do VI tierów, gdzie pancerz wszystko łyka.
Trzeba przejść, wybadać, sprzedać i zapomnieć.
Co by nie powiedzieć, ostatnio osiągnąłem te magiczne 50 km/h. Z górki + kolega mnie jeszcze popychał :D
Dlatego, drogi Graczu, jeśli gra ci się tragicznie, załaduj pociski goldowe i staraj się jechać w kupie a najlepiej w plutonie z jakimś lżejszym kolegą dla osłony.
[OBP] Kicha92
Panther II, Pz B2 740 (f), T26E4 SuperPershing, M18 Hellcat, M4A3E2 Jumbo, KW-4, T-50-2, AMX 13 75


http://www.youtube.com/channel/UC37n0M6 ... eos?view=0
Awatar użytkownika
lszekg
Posty: 596
Rejestracja: 02 paź 2010, 13:41

Re: AMX 40

Postautor: lszekg » 26 sty 2013, 15:05

Czy KTOŚ na tym forum obejrzał KIEDYKOLWIEK tabelę losowań? Odnoszę wrażenie że, nie, więc czas na uświadamianie:

AMX 40 ma losowania na tym samym poziomie co MT IV tieru. Jak by nie patrzeć, to ukłon w stronę graczy, bo przy normalnym MM jeździłby z tierami VII i VIII. Nie odstaje ani zasięgiem radia, ni penetracją, ani zasięgiem widzenia od żadnego z pobratymców tego samego poziomu.

Zgadzam się. Nie można tym czołgiem grać jak lightem. Taki z niego LT, jak z M7 MT, a z Chi-Ha LT. Ba! Nawet za czasów SB był oznaczony jako czołg średni. Ba! Nawet jego moduły są podobne do średniaków IV tieru. Czy jego oznaczenie nakazuje wam grać nim jak M5 czy T-50? Czy jeśli zagracie inaczej, to zmaterializuje się za waszymi plecami siepacz z nabitym pistoletem przyłożonym do waszej potylicy? Śmiem wątpić.
Skoro nie zagrasz nim jak LT, to graj nim jak MT. Nie wychodzi? Graj nim jak HT.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Misieek
Posty: 17
Rejestracja: 22 gru 2012, 11:38

Re: AMX 40

Postautor: Misieek » 26 sty 2013, 23:31

Iszekg, grać jako HT można na równych tierach, na V i wyżej zostaje tylko dogryzanie bardziej w stylu TD. Penetracja nie powala, dmg owszem w porządku. Szkoda, że działo jest dosyć chimeryczne z celnością :/
[OBP] Kicha92
Panther II, Pz B2 740 (f), T26E4 SuperPershing, M18 Hellcat, M4A3E2 Jumbo, KW-4, T-50-2, AMX 13 75


http://www.youtube.com/channel/UC37n0M6 ... eos?view=0
Awatar użytkownika
lszekg
Posty: 596
Rejestracja: 02 paź 2010, 13:41

Re: AMX 40

Postautor: lszekg » 27 sty 2013, 0:12

Z całym szacunkiem, według twojego toku myślenia, gdy HT tieru V rzuci mnie na VII, a VII na IX, powinienem załamać ręce i błagać o szybką śmierć. Bo przecież nie mogę skutecznie z nimi walczyć. Bo działo za słabe, pancerz już nie taki mocny (a prędkości to brak z zasady). I co?

Wydaje się, że na siłę chcecie nim grać jako pasywnym spotero-TD, albo rasowym lightem. Graj tak, jakbyś grał jakimkolwiek HT w dole listy. Jedź za natarciem, pilnuj boków przed lightami i medami swojego tieru, które na pewno będą chciały zajechać molochy z flanki. Może to niewiele, ale zawsze lepsze od "łeeee jestem taki wolny, jestem taki papierowy, jestem taki owaki, dajcie mi umrzeć!1!", a takie podejście widzę u kierowców AMX 40. Ludzie nie mają problemów z graniem KW-1, kiedy wyrzuci go na ISy, chociaż jego skuteczność bojowa jest wtedy porównywalna do AMX 40. Czy naprawdę ten jednoczęściowy romb tak działa na psychikę i morale?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Misieek
Posty: 17
Rejestracja: 22 gru 2012, 11:38

Re: AMX 40

Postautor: Misieek » 27 sty 2013, 9:27

Ależ nie! Źle mnie zrozumiałeś. Broń Boże nie wolno nim ginąć bezmyślnie. W przypadku niemożliwości przebicia polecam goldową amunicję, fakt koszt spory ale jest większa szansa na przebicie. Scout z niego żaden a moim zdaniem (przy losowaniach na VI) lepiej nim siedzieć w krzakach i starać się zadawać dmg niż prowadzić natarcie i szybko zginąć. Czołg jest jaki jest, trzeba zaakceptować wady i starać się wykorzystywać zalety. I faktycznie masz rację, że może boli fakt, że trzeba działać według zasady "lepsze to niż nic".
[OBP] Kicha92
Panther II, Pz B2 740 (f), T26E4 SuperPershing, M18 Hellcat, M4A3E2 Jumbo, KW-4, T-50-2, AMX 13 75


http://www.youtube.com/channel/UC37n0M6 ... eos?view=0
Yerha
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 2011, 13:49

Re: AMX 40

Postautor: Yerha » 28 sty 2013, 16:40

Co do jego technicznych zalet/wad już chyba wszystko zostało powiedziane. Ja uważam że da się nim grać, proponował bym bardziej styl gry pod HT. Ustawić się gdzieś i walić, byle nie ze zbyt daleka, bo te armaty są mało celne.

Ale czemu nikt nie podkreślił jego WYGLĄDU! Najbardziej futurystyczny czołg jaki jest, wygląda jak wielka stalowa kaczka, kiedy pierwszy raz go zobaczyłem zastanawiałem się czy nie będzie wyposażony z działo laserowe. U wrogów wywołuje konsternacje samym kształtem, co daje nam przewagę! :lol:

Zastanawiam się tylko którą wierzą grać, ta pierwsza - szybsza, ale cieńsza, tylko wydaje się że ma mniej weakpointów niż następna (+super komiczny kształt), ta druga - grubsza, ale nie wiem czy ta dobudowana do niej wieżyczka z karabinem albo dziwnie ustawiony właz z boku korpusu wieży to nie są idealne a do tego duże miejsca do walenia w nie przez wroga.

Wróć do „Czołgi francuskie”