AMX 13 75

Pieterman
Posty: 48
Rejestracja: 01 wrz 2011, 17:27

AMX 13 75

Postautor: Pieterman » 07 sty 2012, 17:46

Widzę, że nie ma tematu odnośnie tego pojazdu, a podobnie jak wielu z Was jestem właśnie na jego etapie. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami na jego temat, mam nadzieję, że komuś się przydadzą. Ciekawią mnie również Wasze doświadczenia z czołgiem VI tieru.

1. Matchmaking - przeważnie losuje do tieru 7, więc walczymy z Tygrysami i spółką. Bezstrzesowo. Trzeba się jedynie pilnować, żeby nie wpaść na liczniejszą grupę gdyż szybko znikniemy. Rzadziej tiery 8, raz lub dwa miałem 9, 10 nigdy. Ogólnie - można śmiało walczyć i nie ma co narzekać.

2. Mobilność - super. Jeździ podobnie jak VK28, szybki ale niezbyt zwrotny. Dobrze można manewrować.

3. Uzbrojenie - realnie możemy liczyć za każdym strzałem na 110 - 130 obraźeń. Wiedząc, że mamy 6 strzałów trzeba dopasować styl gry do tego faktu. Staramy się więc unikać 100% HT wysokich tierów, chyba, że są zajęte akurat kimś innym. dobre przebicie, z boku jesteśmy w stanie wbić się w tiery 8.

4. Ogólne wrażenia - czołg super. Akcje należy planować trochę inaczej, dokładnie zastanowić się nad rozdysponowaniem 6 pocisków i drogą ucieczki. Brak pancerza nie przeszkadza, po niemieckich medach człowiek się przyzwyczaił. Jak dla mnie do tego momentu jedyny grywalny czołg francuski. Nadmienię jeszcze, że posiada dużo lepszy kąt pionowy wychyłu działa niż AMX 12t (praktycznie zerowy) oraz bardzo wysoki kąt ujemny, co w połączeniu z malutką sylwetką daje możliwość podjazdu pod wzniesienie i wychylenie naprawdę malutkiego kawałka sprzętu.
Garaż:
Niemcy: E-50 / E-100 / MAUS / GW Type E / PZ38h735
Ruskie: IS-7 / IS-4 / KW-3 / KW-2 / S-51
Amerykańce: T28 / T29 / T110E5
Chińskie: Chińczyk /
France: AMX 13 90 / AMX 50B / BatMobile
-> World of Warships - walcz na morzu!
Awatar użytkownika
lszekg
Posty: 596
Rejestracja: 02 paź 2010, 13:41

Re: AMX 13 75

Postautor: lszekg » 07 sty 2012, 18:35

Nie wiem czemu ludzie uważają AMX 13/75 za czołg "jedyny grywalny", ewentualnie za "genialny". Jak dla mnie, ten czołg to przeciętniak.

Jest równie ruchliwy jak jego poprzednik (AMX 12), ale prędkość przy skrętach spada mu jeszcze szybciej niż u dwunastki. Walkę kołową należy w nim prowadzić bardzo ostrożnie. Zbytnie zagalopowanie grozi takim spadkiem prędkości, że na pewno jesteśmy trupem.
Dodatkowo, czołg jest nawet zbyt żwawy. Podobnie jak przy 12t, może się okazać, że zostawiliśmy wsparcie w tyle i nie możemy już doń wrócić.

Jego pancerz nie zachęca. Na szczęście nie ma łikspotów. Czołg zbiera od każdego, choć rykoszety też się zdarzają. Co zaskakujące, nawet z poważnych kalibrów. Duży plus za to, że trudniej niż 12t jest ubić kierowcę. Jest lepiej schowany za graciarnią na przednim pancerzu pojazdu. Jak ognia należy unikać sytuacji, w której będziemy mieć kogoś na ogonie. Na pupie jesteśmy płascy jak decha i ciency jak barszcz.

Najwięcej problemów może sprawiać jego uzbrojenie. Pierwsza armata jest wyciągnięta z AMX 12t. Jak to zwykle bywa, choć na tamtym była idealna, to teraz jest już za słaba. Pozwala co najwyżej na szybkie rajdy na arty i TD. Lepiej załadować większą ilość HE. Na pewno się przyda.
Druga armata: SA50, jest w te klocki o wiele lepsza, jednak dalej niewystarczalna. To taka francuska L/70. Brakuje jej tego "czegoś". Najpewniej nie finezji, ale mocy.
Właściwe, amunicja do tej armaty musi być produkowana przez ciągle strajkującą fabrykę. Jest tak niskiej jakości, że potrafi zrykoszetować od kąta 85 stopni.
No i ten cholerny magazynek bębnowy. Na szczęście jeszcze nie tak uciążliwy jak w AMX 13/90. Już wolałbym strzelać wolniej, ale normalnie, niż z pomocą tego ustrojstwa. Jak wspaniale jest zrykoszetować wszystkie pociski, a potem dostać przez łeb od obróconego TD. Naprawdę, trzeba trzymać rękę na pulsie i zawsze wykorzystać OSTATNI pocisk. Jeśli tego nie zrobisz, masz przerąbane.

Właściwie to nie wiem jak ten czołg mógł trafiać na "swoje tiery". Może to przez okres ochronny, który zaimplementował WG? Czołg lekki tego poziomu powinien śmigać koło MAUSów, isów czwartych ewentualnie, a nie być na topie.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Brambor
Posty: 37
Rejestracja: 18 sie 2011, 22:35

Re: AMX 13 75

Postautor: Brambor » 08 sty 2012, 12:32

Jezeli ten czolg to przecietniak jako 6 tier to cala gra jest slaba 8-) zalezy kto co woli stanie w krzakach vk.h czy p a moze ruskim co ma dobry armor jak na 6 tier t34-85 o amerykancach nie wspominam bo to slabe to czolg ktory atakuje tyly wroga(nie mylcie ze spoterem tyly mam na mysli tylki top tierow :mrgreen: ), wybija arty kazdy go ignoruje ale kopa to on ma i ta penetracja mozna sie zdziwic jak wszystko ladnie wchodzi nie ma armoru no i co badz szybki i przebiegly to cie nie trafia a pamietam gralem wczoraj nim na tier 7 wykopalo mnie 5 killi obronca z 90% i sam baze do 100 skapowalem zostal tiger 100%hp wiec nie walczylem heheh polecam tym co lubia szybka jazde ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
b_rider
Posty: 43
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:47

Re: AMX 13 75

Postautor: b_rider » 09 sty 2012, 21:06

Jak wyglądają zarobki w porównaniu z poprzednikiem, koszty naprawy? Zastanawiam się czy go kupować. Odblokowałem, ale zastanawiam się czy iść dalej. Do tej pory AMX 12t dawał mi wielką frajdę a przy tym super zarabia. Jednak beż żadnych problemów 12stką rozprawiam się z jego następcami z racji prawie takiego pancerza. Bo losowania czuję że są takie same.
Obrazek
Pieterman
Posty: 48
Rejestracja: 01 wrz 2011, 17:27

Re: AMX 13 75

Postautor: Pieterman » 09 sty 2012, 21:17

Koszt naprawy ok 4500. Zarobki brutto za dobrą bitwę (prawie zawsze) w okolicach 40 - 50k (z prem).

Przy okazji wstawiam link do ostatniej mojej bitwy. Jak dla mnie - pojazd prawie idealny jako spoter, który może naprawdę mocno kąsać. Generalnie nie dla nadgorliwców, nie dla miłośników HT, tylko do szybkich akcji Z GŁOWĄ!

http://www.sendspace.pl/file/9390c4cfded43e3fd6b0a7d
Garaż:
Niemcy: E-50 / E-100 / MAUS / GW Type E / PZ38h735
Ruskie: IS-7 / IS-4 / KW-3 / KW-2 / S-51
Amerykańce: T28 / T29 / T110E5
Chińskie: Chińczyk /
France: AMX 13 90 / AMX 50B / BatMobile
Awatar użytkownika
b_rider
Posty: 43
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:47

Re: AMX 13 75

Postautor: b_rider » 09 sty 2012, 21:32

Zwycięstwo!
Bitwa: Ruinberg 9 stycznia 2012 22:20:18
Czołg: AMX 13 75
Doświadczenia: 1 862 (x2 za pierwsze zwycięstwo każdego dnia)
Kredytów: 20 202
Osiągnięcia w walce: Strzelec pancerny, Strzelec wyborowy, Snajper

Stockowym gra się zupełnie tak samo jak 12stką. Zapowiada się Ciekawie.
Obrazek
Pieterman
Posty: 48
Rejestracja: 01 wrz 2011, 17:27

Re: AMX 13 75

Postautor: Pieterman » 09 sty 2012, 23:26

b_rider pisze:...Jednak beż żadnych problemów 12stką rozprawiam się z jego następcami z racji prawie takiego pancerza. Bo losowania czuję że są takie same.


Otóż z losowaniem sprawa ma się całkowicie inaczej. 12T był non stop na dole (wydaje mi się, że traktuje go jako 5 tier lekki a więc odpowiednik T-50-2, VK28 i Chaffee. 13 75 to już inna bajka. Większość bitew to 7, rzadziej 8, bardzo bardzo rzadko 9. Taktykę dopasowujemy do sytuacji - do 7 robimy co chcemy (z głową, pamiętając, że nie mamy co liczyć na rykoszety), do 8 lekko kombinujemy (8 tiery są w naszym zasięgu jedynie od boków/tyłu - tak więc kombinujemy, kombinujemy aż wykombinujemy. 9+ nie jesteśmy przeważnie w stanie przebić (zdarza się - polecam replay wyżej - dogasiłem VK B ku mojemu niemałemu zdziwieniu, gdyż walkę wcześniej oddałem z dwa magazynki w boki i tył IS-4 z paru m i nic nie weszło. Artę gasimy każdą i w każdej sytuacji (załadowane 6 pestek). Jak dla mnie jako scouty przestają mieć jakiekolwiek znaczenie wszystkie top 5 tier LT - przy tym (a co dopiero przy 90) są po prostu do niczego (opinia subiektywna - żeby nie było).
Garaż:
Niemcy: E-50 / E-100 / MAUS / GW Type E / PZ38h735
Ruskie: IS-7 / IS-4 / KW-3 / KW-2 / S-51
Amerykańce: T28 / T29 / T110E5
Chińskie: Chińczyk /
France: AMX 13 90 / AMX 50B / BatMobile
Awatar użytkownika
EromaN
Posty: 39
Rejestracja: 17 cze 2011, 8:44

Re: AMX 13 75

Postautor: EromaN » 14 sty 2012, 17:55

Gram już nim trochę i stwierdzam, że jest cudowny. Po przesiadce z AMX 12t dostajemy coś szybszego, z lepszym działem i lepszymi losowaniami. Choć zdarzają się chwile, gdzie 5 bitw z rzędy trafiasz na X tiery, ale nawet tam można się połasić na zagubione Tygrysy.
Zabawa z tym czołgiem zaczyna się dopiero od drugiego działa. Wtedy dopiero zadajemy bolesną serię, mając pewność, że wszystkie pociski wejdą w bok pojazdu wroga.

Do pełni radości brakuje mi tylko radia, które swój exp kosztuje.

Remis
Bitwa: Ensk 15 stycznia 2012 21:09:57
Czołg: AMX 13 75
Doświadczenia: 639
Kredytów: 19 095
Osiągnięcia w walce: Specjalista, Medal Bioltera
Zdobyłem 7 fragów, na tierach VII.

Mam też wiele inny, równie ciekawych bitw. Maszyna robi się z dnia na dzień lepsza.
Obecnie mam ciut więcej fragów jak bitw.
Czołgi w garażu: E75, ARL44, Hellcat, Hummel, KW-1S, SU-152.
Awatar użytkownika
Gorzki93
Posty: 536
Rejestracja: 21 sty 2012, 20:29

Re: AMX 13 75

Postautor: Gorzki93 » 22 sty 2012, 8:49

A ja trafiłem na gostka, który zmienił oblicze tej maszyny, bo zrbił z niego TD-ka. :shock: Normalnie Ninja. Siatka maskująca i załoga szkolona w tym kierunku i ze 150m goście nie wiedzieli, co ich jedzie. :twisted: Grałem artą i tym sposobem uratował mi tyłek na Lakeville, zgasił 2x T1 Heavy i Hetzera. Stał w krzakach. Koks po prostu.
X_______T110E5, IS-7
IX_______T95, VK45.02B
VIII______AMX50 100, Panther 2,
VII______Black Prince, T-43, SU-100M1, T71, Auf.Panther
Inne_____SU-100, CGC, 59-16, T21, E8 Sherman, A-20,
Awatar użytkownika
DominiXD
Posty: 732
Rejestracja: 24 paź 2011, 13:38

Re: AMX 13 75

Postautor: DominiXD » 24 sty 2012, 18:27

VI tier zgasił V i IV, cóż za geniusz. Ale nie powiem, wiele od niego oczekuję (na razie AMX 12t) a z tego co widziałem to arcie skacze ciśnienie na widok tej drobinki.
Szukałeś tu sygnatury? Lol.

Wróć do „Czołgi francuskie”