WZ132

Awatar użytkownika
Abrakadabra77
Posty: 1330
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:45

WZ132

Postautor: Abrakadabra77 » 23 lis 2012, 15:20

Czołg lekki WZ132

[spoiler]Obrazek
Obrazek
Obrazek[/spoiler]


DANE
[spoiler]Obrazek
Czas przeładowania dla działa 85mm 85-64TG - 4,39s
Czas przeładowania dla działa 100mm 100-60T -7s[/spoiler]
Stan na test pierwszy patcha 0.8.2
Obrazek

Q: "Will there be some drastically new modes introduced?" A (SerB): "Sure, tanks will grow gardens, collect harvest and visit each other in their homes"
-> World of Warships - walcz na morzu!
Awatar użytkownika
jasko
Posty: 213
Rejestracja: 31 sie 2011, 12:05

Re: WZ132

Postautor: jasko » 29 mar 2013, 14:57

Nikt nic jeszcze o tym fantastycznie bombastycznym czołgu nie napisał?

Jest bardzo podobny do poprzednika. Nieco większa prędkość i zwrotność oraz brak niekontrolowanych poślizgów okupione zostały nieznacznie gorszym stosunkiem masa/moc. Topowy silnik zmniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia, co było plagą w 131 i 132 na stokowym silniku.
Jedynie słuszną armatą jest topowa 85. Świetne skupienie i celność, również w ruchu. Niesamowita szybkostrzelność i przyzwoita alfa dają nam bardzo dobry dpm. Czołg świetnie radzi sobie z wszelkiej maści magazynkowcami, nawet Bata idzie nim zamęczyć.
Jest to dobra alternatywa dla AMX 13 90 na kompaniach. Trochę lepsza zwrotność, trochę gorsze przyśpieszenie, generalnie różnica kosmetyczna. Uzbrojenie kompletnie różne. AMX z bardzo wysokim chwilowym dpm, niezłą alfą, fatalnym rozrzutem i chorym czasem ładowania. WZ ma niezły ciągły dpm, słabszą alfę, rewelacyjne skupienie i celność oraz błyskawiczny reload (coś koło 4,5 sek).
Obrazek
striker13
Posty: 73
Rejestracja: 05 kwie 2013, 20:06

Re: WZ132

Postautor: striker13 » 30 paź 2013, 20:08

Mój ulubiony czołg w grze!Gram nim nie jako scout ale jako wsparcie tzn.Perki jak w medach [większość wie jakie]Moduły Stabilizator ,rammer,szybsze celowanie.Działo topowa 100tka dobry dmg i pene jest co prawda wolniejsza niż 85 ale nadrabia peną i dmg.Mobilność jest również super + jeżdżę z Regulatorem (zawsze KM/t więcej) zamiast gaśnicy , a i jeszcze ma dobry zasięg widzenia więć bez lornetki czy optyki z krzaka można śmiało spotować.Jedyne minusy to brak depresji działa i często się pali.
JiMi79
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:28

Re: WZ132

Postautor: JiMi79 » 14 lis 2013, 10:58

Jak dla mnie najlepszy scout/light w WoT. Próbuje znaleźć jakieś minusy tej wspaniałej maszyny, ale to chyba w moim przypadku nie możliwe. Jeździłem/jeżdżę chyba wszystkimi scoutami. WZ prowadzi się najlepiej z nich wszystkich, ma najlepszą armatę (tylko topowa 85tka jak dla mnie), ma najlepszą dzielność terenową. Świetnie nadaje się do aktywnego spotowania - mapy otwarte to jego żywioł. Oprócz kamuflażu na załodze mam też perki medowe, bo ten czołg to taki mikro med :) Armata pozwala nam skubać praktycznie każdy pojazd w grze - czasem brakuje troszkę penetracji, ale tam gdzie potrzeba przebija praktycznie wszytko. Jej szybkostrzelność i celność w ruchu i statyczna jest świetna. Próbowałem jeździć z topową 100tką, ale to nie to jak dla mnie. Nie ma pancerza, ale który light go ma? Jego rolą oprócz spotowania jest wkurzanie wroga i odwracanie uwagi, w tej roli jest wyśmienity. Jego wielką zaletą są gabaryty, ma bardzo niską sylwetkę i odpowiednio prowadzony (rzeźba terenu) jest na prawdę ciężki do trafienia. Swoją wartość pokazuje bardzo często w końcowych etapach wyrównanych bitew - spotujesz, uciekasz, odwracasz uwagę dając informację i czas drużynie na podejmowanie działań.

Jego jedyna wadą są drużyny :) czasem czuję się bezużyteczny w obliczu tego co robi moja drużyna, ponieważ ten czołg potrafi wygrywać bitwy tylko przy ogarniętych czołgistach, którzy wiedzą jak wykorzystać moją robotę. Jeśli widzę ogarniętego WZ-132 w przeciwnej drużynie zwykle nie wróży to nic dobrego.

Zrobiłem nim ponad 200 bitew do tej pory (wyexpiony WZ-120) i zostawię go sobie już na stałe. Wcześniej myślałem, że wrócę może do WZ-131 albo 59-16, ale po 200 bitwach zmieniłem zdanie. Jako czołg do trollowania i funu jest najlepszy.
Garaż:
Niemcy: E-50M, E100, KT, JgTiger, Indian Pz, Pz IV., VK 30.02M, Nashorn
Ruscy: IS-4, IS-7, Tetrach, Obj.261, T-62A, ISU-152
USA: T110E5, Chaffee, T71, T69, M48
Francja: FOCH, Bat szalet, AMX 50 120
Chiny: WZ-132, WZ-111 1-4
Anglia: Centurion 7/1, Karnawał, AT 7
Newbiep
Posty: 444
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:53

Re: WZ132

Postautor: Newbiep » 05 mar 2014, 16:29

Rozegralem juz troszke bitew na tej WZ to moge cos o niej napisac :) Swoja droga to byl wlasnie moj docelowy czolg w drzewku chin i wyzej nie mam zamiaru sie pakowac :)

W zasadzie bardzo podobny do poprzednika. Na stocku nie rozni sie niczym poza iloscia HP, nieznacznie lepszym Vmax i odrobine gorszym stosunkiem masa/moc, wiec jesli komus odpowiadalo granie na WZ131 to tutaj tez sie odnajdzie.

Na poczatku jezdzilem z topowa 85mm (na WZ131 tez gralem z 85, bo tamtejsza "seta" za dlugo skupiala) i bylo dobrze, jednak dla urozmaicenia zamontowalem topowa 100mm i gra mi sie jeszcze lepiej.

Decydujacymi czynnikami przesadzajacym na korzysc armaty 100mm "w moim WZ" sa:

-APCR jako gold pestka (na 85mm sa HEATy, ktore sa, jakie sa i w wielu wypadkach spisuja sie gorzej od zwyklych niegoldowych pestek)
-ten sam czas skupiania co w w 85mm
-podobna celnosc w ruchu, na postoju tez jest akceptowalnie
-znacznie wieksza alfa (250 vs 200)
-~190 pene na zwyklej pestce
-na tyle dobrze wywazony czas przeladunku, ze akurat zdazymy zniknac i sie przeladuje, na 85mm musialem czekac, przez co DMG uciekal
-komfort w podziale pestek, zawsze mam odpowiednie pestki na odpowiedni cel i nie boje sie ze ktores za szybko sie skoncza i np bede musial walic goldem w losowaniu na topie :P stosuje uklad: 20 zwyklych, 18 goldowych, 5 burzakow. W 85mm nie mialem tego komfortu, bo amunicja szybciej sie konczyla i wielokrotnie musialem walic zlotem do papierow, a to boli po kieszeni :(

Przejde do oceny samego pojazdu :)

ZALETY:
-niska sylwetka
-spory Vmax
-1050HP (to bardzo duzo jak na scouta)
-pancerz :) tak pancerz, przydaje sie w walce z malymi LT a i czasem dingnie cos wiekszego, szczegolnie wieza
-zasieg widzenia (z optyka i perkami jest max)
-dosyc zwrotny
-fenomenalne dziala 85mm jak i 100mm, bardziej medowe niz scoutowe, czyli mozna go dopasowac pod siebie
-bardzo dobry kamuflaz
-zapas amunicji zabieranej na poklad
-w starciu z AMX12 i AMX1375/90 mozna taranowac, bo jest prawie 2x ciezszy i ma lepszy pancerz (bodaj 50mm z przodu)
-potezna jak na scouta amunicja HE - bat na papiertrageny :)
-jak na scouta jest bardzo samodzielny, moze sam wygrywac bitwy i trzaskac astronomiczny dmg
-potrafi magicznie i seryjnie wylapywac strzaly za 0, szczegolnie jesli ktos wali z HEAT
-dobry moneymaker w dobrych rekach, nawet gdy uzywa sie sporo goldowych pestek :)
-naprawa tej WZty kosztuje prawie tyle samo, co V-tierowego Chaffee'go :)
-malinowka, prochorowka, murowanka = kosmiczny zarobek i kosmiczny wynik :) zawsze, nawet w zupie pomidorowej :)

WADY:
-brak depresji dziala i podnoszenie tez mogloby byc lepsze
-dla kogos kto traktuje ten czolg jako przejsciowke minusem moze byc brak radiowca w zalodze
-przyslabawy ammorack
-10k expa tylko po to, zeby odkryc silnik o tej samej mocy i o 10 kg lzejszy??? Ciekawe czym on sie rozni oprocz mikroroznicy w masie, bo w jezdzie to w zasadzie niczym (odkrylem go, kupilem i roznicy nie widze)
-pojazd na pewno nie dla kazdego, wymaga pewnego doswiadczenia w grze, glowy na karku, kreatywnosci i bardzo dobrej znajomosci map, mechaniki gry itd. (jak wiekszosc LT)
-w zlych rekach bedzie przynosil same straty
Z dziennika zwiadowcy #1, czyli podstawy zwiadu
[spoiler][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_f5qF-MMdgs[/youtube][/spoiler]
Obrazek
Neoros
Posty: 444
Rejestracja: 22 mar 2012, 19:16

Re: WZ132

Postautor: Neoros » 05 mar 2014, 22:31

Newbiep pisze:-10k expa tylko po to, zeby odkryc silnik o tej samej mocy i o 10 kg lzejszy??? Ciekawe czym on sie rozni oprocz mikroroznicy w masie, bo w jezdzie to w zasadzie niczym (odkrylem go, kupilem i roznicy nie widze)

Obecnie pierwszy silnik ma wytrzymałość 190 PŻ, a drugi 360. Jest to o prawie 90% więcej. Więc 1-szy silnik powinien średnio po 1 - 2 trafieniach zostać uszkodzony - zniszczony, a drugi - prędzej padniesz, niż go zniszczą.
Dane pochodzą z Tank Inspectora.
Pozdrawiam!
Neoroş
Obrazek
Newbiep
Posty: 444
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:53

Re: WZ132

Postautor: Newbiep » 06 mar 2014, 15:40

Dobrze wiedziec :) choc i na stockowym jakos nie doskwieral mi zepsuty silnik :) Szkoda, ze takich informacji jak wytrzymalosc modulow nie podaja w grze...
Z dziennika zwiadowcy #1, czyli podstawy zwiadu
[spoiler][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_f5qF-MMdgs[/youtube][/spoiler]
Obrazek
Awatar użytkownika
Freuer
Posty: 270
Rejestracja: 01 lip 2011, 19:35

Re: WZ132

Postautor: Freuer » 25 maja 2014, 0:27

Teraz ja się wpiszę. :)

WZ-132 rozczarował mnie jako spoter. Jest duży i mniej mobilny niż porzednik. Za wolno (jak dla mnie) się rozpędza, ale wożenie w nim "turbo" zamiast gaśnicy to samobójstwo. Na randomie walczy przeciwko X tierom, które ze względu na kaliber zapalają go zbyt często. Prezentuje zbyt małą siłę ognia by walczyć równorzędnie z innymi spoterami osłanianymi z tyłu. By realnie mierzyć się z AMX 13 90 musi być w stanie odbić/przyjąć za 0/ominąć 2 z 6 trafień w duelu. Może to zrobić jedynie doświadczony fan mobilnych czołgów.

Nie grałem z topową 85mm, ale wydaje mi się za słaba - w końcu chińskie czołgi charakteryzują się przesadzonym kalibrem, dlatego gram z działem 100mm.

Zdaję sobie sprawę, że żywotność zwiadowców jest niższa niż medów czy HT, ale ślepemu zwiadowcy wcale nie pomaga fakt ociężałości. Może to kwestia wyszkolenia załogi, ale w terenie radzi sobie gorzej niż w mieście. I do tego właśnie zmierzam...

WZ-132 to idealny czołg na drużynówki - jeszcze nie kompanie, już nie plutony, a właśnie drużynówki. Ilość map pod drużynówki jest skromna. Oscyluje w granicach... 10 sztuk? Najbardziej jednak pasują mu (mi) mapy miejskie. Płaskie przestrzenie - nawet na podjazdach na Himmlu to świetna okazja by walczyć czołgiem nie mogącym opuścić lufy, a jednocześnie map na tyle małych by po wyświetleniu wroga spotkać AMX 13 90 wciąż ładującego pociski.
Na drużynówkach wciąż dominuje randomowy charakter doboru czołgu: "jakieś ósemki, zwiadowca i tejedynki". Równorzędna walka LT i HT jest możliwa nawet w przypadku obecności AMX w ilości do dwóch sztuk. Mam za sobą udany wieczór drużynówek i gwarantuję - żaden AMX nie wozi ze sobą burzaków i żaden z AMX nie zdinguje tak często twojego złota jak WZ. O szarpaniu HT niczym Reksio kiełbasę nie muszę nic mówić.

WZ doprowadzał mnie do płaczu, bo:
- nie domagał siłą ognia na randomie
- nie miał komu spotować na randomie
- był zbyt trudny w ogarnięciu... na randomie

Miałem go sprzedać po odlokowaniu KIEDYŚ WZ-120, ale dzięki eventowi, oraz zgranej ekipie można było długo się bawić na drużynówkach z moim WZ-132 (teraz zostało 14 tys expa). Raz jeszcze polecam

Wiem, że opinia mało profesjonalna, ale został ostatni tydzień eventu na SP i jeśli ktoś posiada WZ i grinduje misję - polecam drużynówki (na kompanii misja nie liczy expa).
Awatar użytkownika
arktez
Posty: 66
Rejestracja: 18 maja 2011, 10:20

Re: WZ132

Postautor: arktez » 29 sie 2014, 1:20

Może ktoś napisać, czy czuć różnicę w obrocie i skręcaniu po zamontowaniu lepszego zawieszenia? Ja użyłem drążków skrętnych, aby oszczędzić sobie niepotrzebnego grindu 15k expa. O samym czołgu się nie wypowiem gdyż, jak na razie zagrałem jedną bitwę. Na pewno trochę wolniej się rozpędza od WZ-131 i "więcej" niż trochę gorzej skręca, dlatego pytam o to zawieszenie.
Awatar użytkownika
Freuer
Posty: 270
Rejestracja: 01 lip 2011, 19:35

Re: WZ132

Postautor: Freuer » 30 sie 2014, 22:27

Na papierze wygląda to jak kosmetyczna zmiana, ale najważniejsze, że w grze rekompensuje ci choć trochę dorzucone tony balastu. Uważam jednak, że przede wszystkim powinieneś patrzeć na czołg pod kątem tego do czego go wykorzystujesz. WZ to czołg lekki z wąskimi gąsienicami. To oznacza, że zwykle będziesz nim w ruchu, a wąskie gąski ograniczają manewrowość czołgu. Natomiast dla porównania T-62A to czołg średni z szerokimi gąsienicami i gra się nim jak snajperem. Dzięki temu, że stoi może szybko się obrócić w miejscu. WZ-132 i T-62A mają 56 stopni obrotu (i jest to świetny wynik), ale tylko jeden z nich w pełni korzysta z tej zalety i nie jest to WZ.
A zamiast czego masz te drążki skrętne? Podstawowe wyposażenie WZ-132 to standard, tzn dosyłacz, optyka i wenta.
Jeśli nie zależy ci na wierzchołku drzewa chińskiego to polecam WZ-132 na dłużej do bitew drużynowych i drużynopodobnych. 8-) Wkrótce nadejdzie konkurencja LT VIII i zrobi się ciekawie.

Wróć do „Czołgi chińskie”