Warto wiedzieć.

Poradniki World of Tanks dla prawdziwych czołgistów.
thomson1708
Posty: 37
Rejestracja: 09 mar 2011, 6:14

Warto wiedzieć.

Postautor: thomson1708 » 26 mar 2011, 13:32

Witajcie drodzy forumowicze, postanowiłem napisać ten "ogólny spis wszystkiego" i będę go uzupełniał o treści z waszych komentarzy i innych źródeł oraz dawał linki do przydatnych informacji i poradników :)

Przydatne, ale nie zawsze:

1.Trzymaj się regulaminu gry :)

2.Jeżeli masz w połowie zbadany czołg i nie chcesz grać z wyższymi tierami, załóż słabszy sprzęt (zrobiłem 10 meczy przy kv, po założeniu najlepzsego silnika i lepszego działa 76mm z większą penetracją wyżucało mnie do meczy w których is-4 nie był rzadkością. Do porównania przy zmienieniu modułów na początkowe wywalało mnie do bitew max z isem i rzadko (2 z 10) is-3

3.Korzystaj z wraków czołgów (szczególnie nisko tierowych td), są one nie do przebicia i swoimi gabarytami pozwalają ukryć nierzadko cały korpus

4.Na mapach umiejscowionych w miastach przewagę mają czołgi ciężkie, miej to na uwadze podczas gry. Mogą one łatwo wymanewrować zniszczyć szybki i słabo opancerzony czołg lekki, jednak z drugiej strony w niskich tierach dobrze pokierowane mogą się przemknąć za linie wroga i nieźle tam napsuć krwi przeciwnikowi.

5. Exp za przejęcie bazy osobiście jest premia.
Za zniszczenie wszystkich czołgów osobiście liczy nam się normalnie tak jak za każdy frag.
Za obserwowanie jak team na drugim końcu mapy niszczy ostatnie czołgi wroga, albo przejmuje bazy - premii, oprócz tej idącej z wygranej nie ma, lub jest minimalna.

6.Artyleria bardzo wolno się obraca, wykorzystaj to (są wyjątki takie jak hummel) Pamiętaj aby nie stawać przed wrogą artylerią ponieważ ma ona dużą siłe ognia

7.Obrazek
Nie powalaj drzew! Daje to wrogą możliwość odkrycia twojej pozycji.

8.Obrazek
Używaj ukształtowania terenu na swoja korzyść. Znajdź dobrą ochrone, taką jak budynek, kamień, wzgórza lub wraki. Wyjedź strzel, a następnie ukryj się z powrotem za osłoną podczas przeładunku. W ten sposób można zadawać obrażenia i być chronionym podczas przeładowania.

9.Obrazek
Możesz zabezpieczyć się, strzelając w wroga na wzgórzu i nurkując w dół podczas przeładowania lub po prostu stać. Kadłub czołgu znajduje się poniżej linii grzbietu i tylko twoja wieża jest narażona.

10.Obrazek
Nie narażaj się na zostaje celem dla kilku czołgów. Wykorzystuj budynki, wąskie gardła na mapie i inne rzeczy by walczyć zawsze przeciwko 1 wrogowi.

11. Obrazek
Czołgi wspinające się na grzbiety wzgórz narażają słabą spodnią część pancerza i nie mogą do ciebie strzelać zanim nie zmienią położenia. Nie pozwól im na to, niszcz ich gąsienice wtedy są oni wystawieni na ostrzał i bezradni bo nie mają oni szans na odwrót.

12.Obrazek
Strzelanie z wysokich grzbietów może być ryzykowne, narażasz swój cieńszy spodni pancerz, ale może to zaowocować uderzeniem w miękki grzbiet czołgu.

13.Obrazek
Flankuj wroga, jego słabe boki i tył są bardziej podatne na ostrzał. Sprawdza się to najlepiej przeciwko ciężkim czołgą. Czołgi mają ciężki pancerz od przodu, lżejszy pancerz na bokach i najcieńszy z tyłu. Szybkie średnie czołgi są w stanie zniszczyć silniejszy czołg po prostu wymanewrując go i strzelać w jego najsłabsze punkty. Unikając jednocześnie jego powolnego obracania się wieży. Jest to szczególnie skuteczne w pojedynkach jeden-na-jeden przy walce na otwartym terenie, gdzie jest trochę więcej miejsca.

14.Obrazek
Nie daj się wymanewrować podczas pojedynków 1 na 1. Obracaj korpus czołgu razem z wieża, co przyspiesza jej obrót.
(Proszę o pomoc w tłumaczeniu)
Continue to turn and face him while reversing. This will force him to make a wider turn than you, exposing his weaker side armor while he must penetrate your thick front armor.


15.Obrazek
Nie pozwól zajść się od słabiej opancerzonego tyłu. Gdy wiele wrogów próbuje cię zajść od tyłu bohaterską szarżą (widać na obrazku) zacznij cofać czołg, co da ci trochę czasu. Dzięki temu utrzymasz front pancerza obrócony w stronę wolniejszych czołgów ciężkich, czyli zazwyczaj poważniejszego zagrożenia. Pamiętaj, aby skoncentrować swoje ataki na jednym celu, dopóki nie jest on martwy lub ty nie jesteś.

16.Obrazek
Warto wykonywać zderzenia w wrogie czołgi, szczególnie w ich boki. Może to spowodować zdjęcie ich gąsienic i sprawia że czołg traci mobilność (szczególnie skuteczne przy niszczycielach cołgów. Możesz uszkodzić lub rozwalić czołg strzelając do jego słabszego pancerza. (Skuteczność tego sposobu w zależy od prędkości i masy ciebie i twojego celu). Uszkadzając gąsienice wroga wystawiasz go na ogień artyleri (będą oni za to wdzięczni).

16.Sam wybieraj sobie cele. Może wolisz walczyć z czołgami średni,TD,Lekkimi a może ciężkimi? Na przykład, jako czołg ciężki, nie powinieneś tracić czasu na "łatwe fragi ", jeśli istnieje bardziej poważne zagrożenie, takie jak wrogie ciężkie czołgi czekające w krzaczku lub za budynkiem. Tak samo czołgiem średnim, nie marnuj pocisków na cel jeżeli jesteś pewien że go nie przebijesz. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy łatwo zniszczyć cel który szpieguje pozycje dla artylerii wroga lub ciężki czołg który przechwytuje twoją bazę - w obu przypadkach,czołg staje się właśnie największym zagrożeniem i powinien figurować jako główny cel.

17.Obrazek
Używaj lepiej opancerzonych towarzyszy jako osłony, aby uniknąć trafienia. Zwłaszcza przy wspieraniu ciężkich czołgów w walce z ciężkimi czołgami wroga. Pozostań żywym, tylko w takim stanie możesz zadawać obrażenia :) i wspierać swój zespół. Należy pamiętać o swoich "przyjaciołach" i nie blokować im drogi odwrotu w razie potrzeby.

18.Obrazek
Strzelaj przed szybko poruszającymi się celami. Ponieważ jest brane w tej grze opóźnienie spowodowane czasem dolecenia pocisku do celu. Pamiętaj też że w czasie ruchu twoje strzały są mniej celne. Jeśli właściwie wszystko obliczysz, pocisk osiągnie swój cel.

19.Obrazek
Poruszaj się od osłony do osłony. Podczas przemieszczania się od osłony do osłony, zwłaszcza między budynkami musisz wziąć pod uwagę przyspieszenie. Im wyższa prędkość można osiągnąć przed przejściem pomiędzy osłonami, tym szybciej będziesz bezpieczny za kolejną osłoną. Jeśli jest to możliwe/konieczne można cofnąć sie do bezpieczniejszego poprzedniego miejsca.

Nie bój się ucieczek. To część strategi, w końcu lepiej uciec i być przydatnym niż zostać palącym się wrakiem?

20.Obrazek
Ustawiaj się tak by poprawić kąt pancerza. Skośne ustawiony czołg (20-30 stopni) w kierunku przeciwnika poprawia kąt uderzenia i zmniejsza szanse na otrzymanie obażeń.

21.Obrazek
Używaj głowy, jeżeli twoi sojusznicy związują wroga walką wykorzystaj to i spróbuj zajść przeciwnika od flanki.

22.Obrazek
Pozostawaj w ruchu podczas walki. Stojące czołgi są łatwiejsze do trafienia. Stosuj taktykę stań-strzel-jedź-stań-strzel.... (szczególnie ważne na otwartych terenach)

23.Obrazek
Trzymaj się przy ścianach (jeśli to możliwe). Wyjeżdżając na otwartą przestrzeń narażasz się na trafienia przez przeciwnika. Jeśli sytuacja jest patowa (patrz obrazek) zamiast szarżować zwyczajnie ustaw się i czekaj na artylerie.

24.Obrazek
Uważaj na "czołgi przynęty", naucz się wykorzystywać te zachowania na swoją kożyść. Możesz zyskać na tym więcej niż się spodziewasz. Jednak lepiej abyś omijał takie miejsca.

25.Obrazek
Celownik "podskakuje w dół" podczas zatrzymywania czołgu oraz podczas otrzymania trafienia ( w górę). Czasami można użyć kołysanie czołgu związane z owymi rzeczami na swoją korzyść. Ruszasz do przodu w przyzwoitą prędkości, a następnie, gdy wieża wystaje powyżej wzgórza i widzisz swój cel, stop. Celownik obniży się ,a gdy jego krzyżyk spadnie w dół, strzał nie będzie możliwy z normalną depresją (tzn. możesz strzelać niżej niż normalnie). Strzeż się jednak, masz bardzo niewiele czasu be oddać ten strzał, a twoje działo nie będzie celne!

26.Obrazek
Jeżeli jesteś na dole "łańcucha pokarmowego" i nie możesz się przez nic przebić oprócz samego siebie, możesz używać swojego czołgu w charakterze osłony dla twoich sojuszników, którzy dysponują odpowiednią siłą ognia.

27.Balansacja meczy
Każdy tier ma swoją określoną liczbe "punktów" wliczanych do puli. Owa pula w 2 drużynach jest podobna. Na tym polega balans tej gry. Oto liczby punktów:
Tier 1, 1 point
Tier 2, 3 points
Tier 3, 5 points
Tier 4, 10 points
Tier 5, 20 points
Tier 6, 40 points
Tier 7, 70 points
Tier 8, 90 points
Tier 9, 120 points

28.Grubość pancerza (wizualna) w niektórych czołgach:
Obrazek
Bt-2:
Obrazek
Obrazek
T1 Cuttingham
Obrazek
Obrazek
M3 Lee
Obrazek
Obrazek
M4A3E8 Sherman
Obrazek
Obrazek
T-34-85
Obrazek
Obrazek
Hetzer
Obrazek
Obrazek
Przydatne linki



Porady od forumowiczów:
1.Użytkownik: SCARS
Obrazek
Wykorzystuj strome wzniesienia i wysokie budynki chowając się za nimi w czasie ruchu i postoju aby zabezpieczyć się w razie ataku artyleryjskiego.
Opis obrazka:
-Zielony kwadrat to artyleria
-Zelony okrąg to jej celownik
-Czerwony wielokąt to bezpieczna strefa (strefa w której artyleria nie może ci nic zrobić)
-Biały kwadrat to budynek

1.Dokładniejsze ikonki w grze
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/6948-how-to-get-more-detailed-icons/
2.Gdzie celować (wysokie tiery)
http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=1153
3.Ile expa na dany czołg
http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=200
4.Jak przetrwać dłużej?
http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=49
5.Ciekawe upiększenie (angielski)
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/8205-tutorial-adding-zimmerit/
6.Bardzo przydatne dla nowych graczy! (anglielski)
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/30328-tips-tactics-and-strategy-visualized/
6.Poradniki video (po angielsku)
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/31355-panzerknacker-instructional-films/

Źródła:
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/30328-tips-tactics-and-strategy-visualized/
@edit
Kilka poprawek

Proszę o komentarze
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, 18:02 przez thomson1708, łącznie zmieniany 31 razy.
-> World of Warships - walcz na morzu!
Awatar użytkownika
Miau
Posty: 110
Rejestracja: 13 mar 2011, 20:22

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: Miau » 26 mar 2011, 13:42

Ad.1 Co to by byla za gra jakby kilka osob na mecz bylo nieaktywnych...
Ad.2 Slabszy sprzet nie ma znaczenia w stosunku do losowania tierow, wiele razy widzialem tiery X z KW bez ulepszeń
Ad.3 Akurat nisko tierowe TD są małe i dużej osłony nie dają
Ad.4 Herezje... Miasta to raj dla ciezkich czolgów, ktore wystawiają front w wąskiej uliczce i są cholernie trudne do ubicia, poniewać domy (np. himmelsdorf) uniemożliwiają flanke/ dobry kąt strzału w bok pojazdu

Tyle odemnie.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 12:44 przez Miau, łącznie zmieniany 2 razy.
!Miau miau.
Awatar użytkownika
Phrarr
Posty: 238
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:21

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: Phrarr » 26 mar 2011, 13:54

1) Jak to dobrze, że za siedzenie afk można dostać suspa/bana :)
2) Ulepszenia nie mają raczej wpływu na to do jakiej bitwy przydzieli dany czołg.
3) Niskotierowy TD za dużo nie ochroni raczej. Prędzej bym powiedział od tieru V w górę.
4) Mapy miejskie? :> Wiele razy widziałem jak LT padały na dwa strzały i tym samym nie raz blokowały uliczkę np na ensku.
5) Może nie taki sam co nie dostajesz bonusu za całkowite zniszczenie czołgów wroga lub przejęcia jego bazy.
It's my red star
Awatar użytkownika
Atreyu
Posty: 643
Rejestracja: 25 sty 2011, 15:17

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: Atreyu » 26 mar 2011, 14:02

thomson1708 pisze:1.Jeśli nie chce ci się grać a siedzisz na kompie i grasz w inną gre i masz w miarę dobre łącze to możesz odpalać gre i wchodzić do meczy i stać poprostu (zminimalizowany client). Może wtedy nie będziesz wiele zarabiał ale ja przy premium na moim tanku dostaje 300-400 przy wygranych i 50-200 przy przegranych exp. Warto raz na 5-10 minut spojrzeć na gre by dołączyć do następnej gry.

Chyba Ci się coś pomyliło. W tej grze nie chodzi o to żeby jak najszybciej "nabić sobie lvl", korzystając z głupich błędów grze.
Grając "w tle" jesteś całkowicie nieprzydatnym graczem. Myślisz że fajnie by Ci się grało jak połowa Twojego teamu robiłaby takie kombinacje, tylko akurat wtedy jak chciałbyś sobie normalnie pograć? Na szczęście takie bezmyślne zachowanie psuje bardzo statystyki.

Nie chce Ci się grać? Nie graj i nie psuj zabawy innym. Czasem jeden czołg decyduje o zwycięstwie lub porażce.
thomson1708 pisze:5. Exp za rozwalenie wszystkich czołgów i za przejęcie bazy przeciwnika jest taki sam

Za przejęcie bazy osobiście jest premia.
Za zniszczenie wszystkich czołgów osobiście liczy nam się normalnie tak jak za każdy frag.
Za obserwowanie jak team na drugim końcu mapy niszczy ostatnie czołgi wroga, albo przejmuje bazy - premii, oprócz tej idącej z wygranej nie ma, lub jest minimalna.
ObrazekScout - [SPT] TOP2000/EU Serwer
Medale zwiadowcy - 267 // Kamikaze - 85.
Asy: E75, VK28, VK16, PZIV, JPZIV, T-25, VK30P, GWP, D.MAX.


W związku z błędnymi decyzjami moderatorów i "standardami" panującymi tutaj przeniosłem się na Oficjalne Forum Gry.
Awatar użytkownika
Crazied
Posty: 2683
Rejestracja: 15 paź 2010, 8:37

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: Crazied » 26 mar 2011, 14:25

Za ten 'poradnik' powinno być ostrzeżenie.
FAQ: viewtopic.php?f=28&t=2178
PROSZĘ WAS HELP FAST PODAJCIE JAKIES NR FONA ALBO GG ALBO SKEJPA ŻEBY TO SZYBKO ZROBIĆ OK
Obrazek
thomson1708
Posty: 37
Rejestracja: 09 mar 2011, 6:14

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: thomson1708 » 26 mar 2011, 14:30

Crazied pisze:Za ten 'poradnik' powinno być ostrzeżenie.


Jest on rozwijany :) Jednak wiele materiałów nie będzie moje, zazwyczaj moja praca będzie się ograniczała do przetłumaczenia i przekopiowania obrazków
Awatar użytkownika
Phrarr
Posty: 238
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:21

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: Phrarr » 26 mar 2011, 14:37

To jest na angielskiej wiki WoT'a.
Podobny projekt robi 1PAD.
It's my red star
Awatar użytkownika
baba1234
Posty: 1253
Rejestracja: 20 paź 2010, 8:38

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: baba1234 » 26 mar 2011, 14:39

[quote="thomson1708"]

1.Jeśli nie chce ci się grać a siedzisz na kompie i grasz w inną gre i masz w miarę dobre łącze to możesz odpalać gre i wchodzić do meczy i stać poprostu (zminimalizowany client). Może wtedy nie będziesz wiele zarabiał ale ja przy premium na moim tanku dostaje 300-400 przy wygranych i 50-200 przy przegranych exp. Warto raz na 5-10 minut spojrzeć na gre by dołączyć do następnej gry. Za siedzenie afk można dostać suspa/bana
Ps: Warto w na początku meczu odpalić aby czołg samoczynnie jechał do tyłu (zwiększa to ilość pozyskanego expa, przynajmniej u mnie tak jest)


To skoro rozwijasz poradnik i updatujesz go to lepiej usuń ten pkt 1....
Tak będzie lepiej dla wszystkich, bo przypał trochę dałeś...
Reszta ok ;)
Garażtype59,IS7,isu152,Object 704,Fv4202
Awatar użytkownika
Atreyu
Posty: 643
Rejestracja: 25 sty 2011, 15:17

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: Atreyu » 26 mar 2011, 15:16

Drogi autorze. Kopiując i tłumacząc, wyraźnie zaznaczaj źródło pracy.
Inaczej nazywa się to plagiat, nawet jak sam przetłumaczyłeś.

PS: I bardzo dobrze że zmieniłeś punkt 1. ;)
ObrazekScout - [SPT] TOP2000/EU Serwer
Medale zwiadowcy - 267 // Kamikaze - 85.
Asy: E75, VK28, VK16, PZIV, JPZIV, T-25, VK30P, GWP, D.MAX.


W związku z błędnymi decyzjami moderatorów i "standardami" panującymi tutaj przeniosłem się na Oficjalne Forum Gry.
Awatar użytkownika
SCARS
Posty: 132
Rejestracja: 24 mar 2011, 10:19

Re: Warto wiedzieć.

Postautor: SCARS » 26 mar 2011, 16:36

do czesci taktycznej dodałbym jeszcze

* Wykorzystuj strome wzniesienia i wysokie budynki jeżdżąc odpowiednią stroną ulicy aby zabezpieczyc sie z kierunku mozliwego ostrzalu artyleryjskiego.

// a obrazek, ktory by przedstawił o co mi chodzi wyglada m/w tak ;-P
Obrazek

Wróć do „Poradniki”