Twardy czołg VI lub VII tieru

Wasze ulubione czołgi w grze World of Tanks. Który czołg jest lepszy ? Jak nim grać ?
Ziemowit
Posty: 16
Rejestracja: 02 sty 2014, 15:35

Twardy czołg VI lub VII tieru

Postautor: Ziemowit » 06 sty 2014, 21:33

Rozglądam się za cięższym MT lub HT-kiem, który spełnia 3 wymagania
1. Ma relatywnie dobrą penetrację działa
3. Nadaje się do walki na większy dystans
2. Można mocno polegać na jego pancerzu gdy umiejętnie kontujemy.
Mobilność, wielkość, kopnięcie i inne parametry są mniej ważne. Czytałem statystyki i różne info, ale nie zawsze cyferki odpowiadają rzeczywistości i tego jak się pojazd sprawdza na polu walki.

Który z modeli wyłączając ruskie mega popularne IS-y byście polecili wg. powyższych kryteriów?


Zastanawiam się nad T29, gdyż lubię grać na styl, jaki się gra tym czołgiem. Czyli wpakować kulę z dystansu i "pąuuu-gnąć" kulkę przeciwnika. Is-ów nie chcę gdyż nie lubię starcia z "całowaniem się" armat. Jakieś inne propozycje?

Będę wdzięczny za odpowiedzi, a szczególnie odpowiedzi osób które lubią się rozpisywać. :)
-> World of Warships - walcz na morzu!
Neoros
Posty: 444
Rejestracja: 22 mar 2012, 19:16

Re: Twardy czołg VI lub VII tieru

Postautor: Neoros » 06 sty 2014, 22:31

Powiem tak...
Ciężko coś takiego znaleźć...
punkty 1 i 2 spełniają obie linie brytyjskich czołgów podstawowych (MBT), Leo i STB-1 (można u japońca ufać wieży przy hulldownie), M48 Patton (ale tylko z ostatnią armatą),
pkt 2 i 3 - rosyjskie MBT (T-54, Obj 416 i Obj. 430 var. II) do IX,
pkt 1 i 3 - 121,
hmmm...
Z "MT": Albo Obj. 430*, albo Obj. 140* (chociaż to nadal przypominają średniaki pod kątem pancerza), albo E-50M.
*ale to tak naprawdę MBT
z "HT": T110E5**, IS-4, 113***
** czy to też nie jest MBT?
*** nie jestem pewien, jak z pancerzem, podobno jest to uniwersalny HT. nie mam go.
Nie można się przecież zatrzymywać na VI i VII, prawda?
I to chyba wszystko, co mogę powiedzieć, takie jest moje zdanie...
Ostatnio zmieniony 07 sty 2014, 9:15 przez Neoros, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Newbiep
Posty: 444
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:53

Re: Twardy czołg VI lub VII tieru

Postautor: Newbiep » 06 sty 2014, 22:45

Hmmm...

1. Ma relatywnie dobrą penetrację działa:

-T-150 i jego uniwersalne 107mm (167 pene/219 gold)
-M6 z armata 90mm (160 pene)
-VK3601H z "Konikiem" (Waffe) [157 pene/~227 gold] lub na goldzie z krotka 88 [~175 pene/ ~130 na zwyklych]
-Sherman E2 "Jumbo" na goldzie z dzialkiem 76mm [~180 pene/~128 zwykle] lub z haubica (z tym ze ona nie penetruje tylko wybucha na pancerzu zadajac DMG, czasem jak przebije to wbije sie za te 400+ :) )
-Churchil VII (148 pene / ~200 gold)


2. Nadaje się do walki na większy dystans:

- VK3601H :) co tu duzo pisac: dobre i szybkie skupienie, fenomenalna jak na ten tier celnosc, oraz szybkostrzelnosc pozwalajaca na szybka poprawke predysponuja go do walk dystansowych, najlepszy z HT na tym tierze do walk na dystans - przy takim stylu walki rozklada kazdego. W polaczeniu z pancerzem, jakim VK dysponuje to prawdziwy kiler jest, ale o pancerzu pozniej :)

-Churchill VII - ma celne, szybko skupiajace i szybko strzelajace dzialo, jednak niemiec jest lepszy

-M6 i przyzwoicie celne, oraz w miare szybko skupiajace i strzelajace 90mm, ktore radzi sobie zarowno w zwarciu jak i na dystansie, jednak VK radzi sobie lepiej na dystansach, a T-150 na krotkich

-Sherman Jumbo ze wzgledu na przyzwoicie celne i spamerskie 76mm, dajace mozliwosc szybkiej poprawki, oraz pancerz, ktory na dystansie dostaje "dodatkowych mocy", gdy strzelaja do niego dziala ponizej 140 pene

-T-150 tez jakos sobie poradzi, aczkolwiek nie tak dobrze jak VK3601H, M6 czy Sherman E2: na "snajpery" nie masz co liczyc przy walce na dystans, trafic w obrys czolgu da rade, jednak nie gwarantuje to penetracji ze wzgledu na slaba celnosc.


3. Można mocno polegać na jego pancerzu gdy umiejętnie katujemy.

-Sherman E2 "Jumbo": Jego wieza jest niemal nie do przebicia, a i kadlub jest dosyc twardy, Czolg idealny do stosowania hulldown (pokazywania tylko wiezy, chowajac przy tym kadlub)

-T-150: najtwardszy czolg na VI tierze, idealny do katowania sie bokiem (sidescrap) Dodatkowym atutem tego pancerza jest to, ze czesc ludzi nie bardzo wie, jak do tego strzelac

-VK3601H: moze nie jest tak twardy jak sherman w hulldownie, czy T-150, jednak potrafi przyjac calkiem sporo, szczegolnie na dystansach pancerz jakby dostawal "pola silowego" przy umiejetnym katowaniu i "podrygiwaniu". Jarzmo dziala jest spore i trudne do przebicia nawet z bliskiej odleglosci, nawet dla VIII tierow (moze BL10 da rade ale i tak wolalbym strzelic gdzie indziej niz tam :D ) Poza tym dodatkowym "opancerzeniem" jest jego mobilnosc :) Nie raz nie dwa to wlasnie mobilnosc decydowala o tym ze ze starc wychodzilem zwyciesko bo np. zdazylem zresetowac baze, przemiescic sie tam, gdzie bylem najpotrzebniejszy, objechac jakiegos T-150 itp. A mialo nie byc o mobilnosci D:D:D

-Churchill VII: jego pancerz jest nieprzewidywalny, czasem wsysa wszystko jak gabka, a czasem dostaje magicznego pola silowego, jednak ni kszty przyjemnosci w tym czolgu nie ma, dziala z pene 145+ robia z niego sito i gaski lapia z obrazeniami. doswiadczony gracz rozlozy go szybko na lopatki, a swiezak bedzie mial maly problem ;)


Podsumowujac: mysle, ze najlepiej w podanych kryteriach spisze sie VK3601H - jest najbardziej uniwersalna i ma najlepiej wywazone cechy, na ktore zwracasz uwage w tym poscie ;)

Jest jeszcze opcja do kazdej wymienionej i niewymienionej kategorii wsadzic KW1S (Dobry pancerz, rewelacyjna mobilnosc, niecelne dzialo, ktore w praktyce ma znosna celnosc, 175mm pene, 390 dmg/pestka itd) :D:D:D ale on juz sie konczy, bo jak glosi legenda ma zostac rozdzielony na dwa pojazdy w ktoryms pathu :D

To tak pobieznie z VI tieru ;) Bardziej szczegolowo moge to rozpisac jutro i na pewno dodam o tankach VII tieru ;)


EDIT: To przejde teraz do VII tierowcow ;)

1. Ma relatywnie dobrą penetrację działa: (normalna/gold)

-AMX HT: w zaleznosci od wybranego dziala to 212/~250 pene dla 90mm, oraz ~165/~220 pene dla 105mm
-oba tygrysy i ich fenomenalna, przekoksana 88/71 (203/237 pene) [jestem entuzjasta tego dziala ;) ]
-T29 i jego 105mm (198/~245 pene)
-Pantera i jej "wedka" ~196/~245 pene
-ruskie 122 i ich 175/217 pene
-Black Prince i 171/200+ pene
-ruskie 107mm w KW3 i 167/219 pene


2. Nadaje się do walki na większy dystans:

-TygrysI: zajmie pierwsze miejsce z racji szybkostrzelnosci armaty (wieksza od TigeraP o ok 2 pestki), poza tym celnosc i szybkostrzelnosc jest b.dobra, skupianie troche przydlugie, ale do zniesienia

-TygrysP: zajmie rowniez I miejsce, bo jego wolniejsza szybkostrzelnosc rekompensowana jest przez przedni pancerz, ktory na dystansie jest nie do ruszenia przez VII i VIII tiery, a i IX maja z nim nie lada problem, gdy tanczysz delikatnie "prawa-lewa". Poza tym celnosc b. dobra, szybkostrzelnosc dobra, skupianie troche przydlugie, ale do zniesienia.
Ogolnie rzecz ujmujac dzialo 88/71 z obu tygrysow uwazam za najlepiej wywazone w tej grze ;)

-PanteraI: Postawie ja zaraz za tygrysami z racji slabego "DMG/strzal do reszty parametrow" (tam gdzie tygrys wsadzi jedna pestke, pantera potrzebuje ich 2ch). Jedno z najszybkostrzelniejszych na tym tierze, najszybciej skupiajacych i najcelniejszych dzial w tej grze (wedka) az prosi sie o walki dystansowe. To prawdziwy czolgowy chirurg ze skalpelem :) Gdybym mial do czegos wczesniejszego porownac to do VK3001H z V tieru uzbrojonej w "konika" (waffe), tylko odpowiednio dopompowanej w penetracje, mobilnosc, czas skupienia i celnosc. Do tego Panterka posiada calkiem przyjemny wspolczynnik cammo, dlatego na zalodze na pierwsza umiejetnosc zamiast "zarowka+naprawa" polecam "zarowka+kamuflaz" Niestety pantera nadaje sie do walki tylko na wiekszy dystans, bo w zwarciu traci swoje wszystkie zalety, a uwypukla wady

-"BP" tez sobie poradzi na dystansie, jednak nie tak dobrze jak czolgi powyzej ze wzgledu na przyslabawa penetracje w porownaniu z powyzszymi

-AMX HT: z 90mm mozna pograc na dystans, lecz z powodu czasu skupiania, rozjazdow celownika przy najmniejszym ruchu wieza, fanaberii francuskiego dziala i ogolnej papierowosci, w polaczeniu ze slabym cammo nie jest to ani troche przyjemne

-o ruskach i T29 nie pisze, bo "kon jaki jest kazdy widzi" -> da sie trafic w obrys czolgu, ale nie gwarantuje to penetracji, z racji slabej celnosci takiego ognia


3. Można mocno polegać na jego pancerzu gdy umiejętnie katujemy.:

-KW3: ulepszona i bardziej zakuta wersja T-150 z odlewana wieza, ktora jest jeszcze trudniejsza do przebicia :) Male arty potrafia bic go seryjnie za "0"

-TigerP: 200mm blachy z przodu robi swoje, przy umiejetnym ustawianiu i "tanczeniu prawy do lewego" jest nie do ruszenia. Wieza jest jego slabym punktem, jednak z frontu tez jest stosunkowo twarda. Male arty potrafia bic go seryjnie za "0" po trafieniu w przod

-"BP" jest ogolnie twardy, bo 3/4 graczy na tym tierze nie wie jak go ugryzc :)

-T29 i jego niezniszczalny "zakuty leb" vel wieza :) W hulldownie nie do ruszenia, tylko arta moze go wykurzyc. Przednia plyta kadluba tez jest dosyc twarda i stanowi pewna ochrone przed dzialami z pene -160. Boki i tyl sa tak papierowe, ze lykaja amunicje burzaca

-TigerI: moze nie nalezy do najtwardszych, ale swoje tez potrafi przyjac, jesli sie go odpowiednio skatuje, do tego front wiezy potrafi sprawic niemila niespodzianke napastnikowi :) nawet z najblizszej odleglosci (jesli mierzy wlasnie w wieze/moze strzelac tylko do wiezy)

-PanteraI: Na pancerz za bardzo bym nie liczyl, choc gorna plyta daje jakas ochrone przed dzialami z przebiciem -130. Wieza tez cos potrafi odbic z dzial do VII tieru. Jej pancerzem nie jest stal, tylko niewidzialnosc (przy wyszkoleniu zalogi w kamuflaz i umiejetnym uzywaniu krzakow) :)

Na zakonczenie napisze, ze nawet najgrubszy pancerz jest bezuzyteczny, gdy zle sie go wykorzysta lub zbyt mocno mu ufa ;) Ta gra potrafi zasadzic niezle kwiatki :) :) :) (przebicia, ktorych nie powinno byc, jak i braki penetracji na ELC)
Z dziennika zwiadowcy #1, czyli podstawy zwiadu
[spoiler][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_f5qF-MMdgs[/youtube][/spoiler]
Obrazek
Pokemoneiei
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2016, 8:45

Re: Twardy czołg VI lub VII tieru

Postautor: Pokemoneiei » 17 lis 2016, 7:15

ale tylko z ostatnią armatą
goldenslot

Wróć do „Czołgi”